יום רביעי, 27 במרץ 2019

יבוא יצוא בים ובאוויר



הלקוח פעמים רבות נמצא בהתלבטות של כדאיות שינוע הסחורה בים או באוויר ביצוא סחורות או יבוא
אנו בחברת יחדיו נותנים מענה ופתרון  לכדאיות שינוע הסחורה בהתאם למידות משקל ונפח תוך הקפדה על ביצוע לוגיסטי וקבלת ההחלטות וחסכון כלכלי כשירות ללקוח.

שיקולים בבחירת יבוא יצוא בים ובאוויר

שיקול משמעותי הוא שיקול העלות, כמה חוסך לכם כל מערך שינוע?
אנשי עסקים חושבים על השורה התחתונה ויש להם תקציב סגור. לכן, ברור שרוצים שעבודת יבוא יצוא בים ובאוויר תעלה כמה שפחות.

לרוב, שילוח ימי עולה פחות, אבל זה תלוי בכל מיני גורמים. למשל, ספקים אוויריים יחייבו אתכם על פי כמות / משקל. לעומת זאת, בים מחייבים על פי גודל המכולה. המשקל משפיע, אבל זה תלוי בגודל.
כי בכל מקרה, תשלמו על מכולה שלמה, לכן אם יש לכם דברים קטנים או לא שווה לקחת שילוח ימי. קחו בחשבון גם דמי אחסנה בנמל, שחרור ממכס ועוד.

שיקול משמעותי הוא שיקול המהירות. באוויר, אין ספק, זה מגיע מהר יותר. לכן תלוי בסחורה שלכם: אם זה בהול, זמן שווה כסף. אם יש זמן, נגיד, שלושה או ארבעה שבועות לחכות, אז הים יהיה הרבה יותר זול ואיטי.

שיקול חשוב הוא האמינות. נכון, שילוח אווירי הוא תחום צעיר יותר, אבל יש בו יותר אמינות, בעיקר כי הוא מגיע ישר מנקודה לנקודה, ואפשר באמצעות ברקודים לעקוב אחרי השילוח.

שיקול חשוב הוא השפעה על הסביבה. אנחנו אנשי עסקים אבל כסף זה לא הכול, וחשוב לשמור על הסביבה. במובן זה, אווירונים מזהמים הרבה יותר מאוניות.

למה דווקא איתנו?

חברת יחדיו – שילוח בינלאומי ועמילות מכס בע"מ היא החברה המקצועית ביותר בכל הסיוע לבחירה.
בחירת טכנולוגיה או דרך לשנע את התכולה, ליווי מרגע קבלת הזמנה ועד שחרור המשלוח אפשרויות אלו אנו נשמח להעמיד לרשותכם באמצעות הידע, הניסיון והקשרים שלנו, לבחור את הדרך הטובה וגם ללוות אותה הלכה למעשה.

יום ראשון, 24 במרץ 2019

מועצת המובילים: מורידים את ההתייצבות בנמל אשדוד ב-50%

מועצת המובילים הפיצה הודעה לחברי המועצה כי ״על פי הדיווח של חברות הובלה וחברי פורום משתמשי הנמלים, מתקיימים עיצומים בנמל אשדוד״.
בעקבות כך, מסרה מועצת המובילים כי על חברות ההובלה להוריד את ההתייצבות בנמל אשדוד ב-50%.
מקור במועצת המובילים ציין כי ״נמל חיפה עמוס מאוד במטענים וכלי רכב פרטיים שחוסמים שטחי תפעול ונמל אשדוד בעיצומים. אתמול ירד קצב הפריקה של מטען כללי מ-42 משאיות בשלוש שעות ל-25 משאיות ב-4.5 שעות.
נציין כי ועד עובדי נמל אשדוד ממשיך לטעון כי תחזוקה לקויה של מנופים פוגעת בתפוקות וציינו כי אתמול בבבוקר נפלו שני חלקי מנוף.

מועצת המובילים: מורידים את ההתייצבות בנמל אשדוד ב-50%

מועצת המובילים הפיצה הודעה לחברי המועצה כי ״על פי הדיווח של חברות הובלה וחברי פורום משתמשי הנמלים, מתקיימים עיצומים בנמל אשדוד״.

יום חמישי, 21 במרץ 2019

ההסתדרות לבית הדין: 3 ימי עבודה אינם משקפים ממוצע פעולות לשעה

בית הדין לעבודה קיבל את עמדת חברת נמל אשדוד והוציא צו להפסקת העיצומים בנמל במסגרתו הורה לעובדים ולהסתדרות לבטל כל הוראה לשיבוש העבודה בנמל.

יום חמישי, 14 במרץ 2019

נמל אשדוד: העובדים ישובו לעבודה סדירה

הצדדים הגיעו להסכמה במסגרתה יחזרו העובדים ל״קיום עבודה סדירה ותקינה, ובכלל זה קצב עבודה של 24 פעולות בממוצע לשעה של עובדי סקטור ציוד מכני״. 

יום רביעי, 13 במרץ 2019

נמל אשדוד: עובדים לא מתייצבים לעבודה, מדווחים על מחלה

אתמול לא התייצבו לעבודתם 18 עובדי תפעול, בהם 6 מנופאים, אשר דיווחו על מחלה המונעת מהם להגיע למשמרת. נמל אשדוד: נפנה בשעות הקרובות לבית הדין האזורי לעבודה

יום שלישי, 26 בפברואר 2019

כיצד יש לבחור חברת עמילות מכס מתאימה?

חברת "יחדיו – שילוח בינלאומי ועמילות מכס בע"מ", בעלת ניסיון עשיר בשילוח בינלאומי. אנו שמים דגש על מתן שירות מקצועי בסטנדרטים בינלאומיים ונשמח לעזור לך לעבור את המכשולים הרבים הנמצאים בקיום עסקאות בינלאומיות.

מהם הקריטריונים לבחירת חברת עמילות מכס?

ראשית חשוב לבחור חברה המעסיקה עמילי מכס בעלי ידע מקצועי רחב, המשלב ניסיון בשטח. השילוב בין השניים אמור לעשות את ההבדל בלוחות זמני תהליכי השילוח או קבלת הסחורות, יעילות הפעילות הביורוקרטית מול רשויות השילוח והמכס, וכן חיסכון בעליות הכספיות שתשלמו על שחרור או העברת סחורות. 
פרט חשוב נוסף הוא איכות השירות; שבנוסף להיותו יעיל ומהיר, יהיה מוקפד ומדויק בכדי למנוע ליקויים או עיכובים שונים. 
כמו כן, על חברת עמילות המכס להכיר לעומק את תהליכי הייצוא והייבוא ולדעת להנחות את הלקוח בשלבים השונים של התהליך; כיצד להיערך אליו על פי סוג המטען, היקפו, יעדיו ואופן שילוחו. זאת, בכדי לחסוך עבורו זמן, כסף וטרדות מיותרות.
הפרמטרים עליהם חשוב לשים דגש:
  • נהלי קבלה או שילוח יעילים ומוקפדים.
  • קשריה של חברת עמילות המכס עם הגורמים הרלוונטיים בארץ ובחו"ל.
  • בקיאות החברה בביורוקרטיה המסועפת ובהליכים הנדרשים.
  • יעילות הטיפול בשחרור הסחורה מהנמל, בכדי שתגיע ביעילות ובמצב אופטימלי אל הלקוח.
  • הענקת שירות למעקב און ליין אחר המטען והסחורה, לאורך כל שלבי דרכו.
  • הפחתת תשלומי המכס ככל הניתן ובדיקת פטור אפשרי.
  • ותק וניסיון החברה.
  • מקצועיות נציגיה ורמת הליווי שיוענק לכם לתהליך כולו.
  • מכלול השירותים שמעניקה החברה עבור ההליך בו אתם חפצים.

ומדוע לבחור דווקא בנו?

כי חברת "יחידו – שילוח בינלאומי ועמילות מכס בע"מ" מתמחה בשינוע מטעני יבוא ויצוא בים ובאוויר, ובמתן שירותי עמילות מכס מקיפים ויסודיים. 
כי חלק ניכר מעובדי ומנהלי החברה, בעלי ותק וניסיון של למעלה מ-20 שנה בתחום השילוח ועמילות המכס. כי הצוות שלנו, המונה כ-70 עובדים מיומנים, פרוס במרכזי שירות בארץ ובחו"ל, ומתמחה בין השאר בהענקת שירות מקיף "מדלת לדלת" – מהספק בחו"ל או בארץ ועד ללקוח הסופי.
צרו קשר עוד היום לקביעת פגישת יעוץ ונשמח לענות על כל שאלה או בקשה.

יום ראשון, 24 בפברואר 2019

בג״צ: ההסתדרות הכללית היא הארגון היציג בנמל אשדוד

הרכב שופטי בג״צ החליט שלא להתערב בהכרעת ביה״ד הארצי לעבודה בנוגע לזהות הארגון היציג בנמל אשדוד, והציע להסתדרות הלאומית למשוך את עתירתה בנושא. הלאומית נסוגה וקיבלה את הצעת השופטים.
 
הרכב בג״צ בראשות כב׳ השופט ניל הנדל ובהשתתפות כב׳ השופטים מני מזוז ואלכס שטיין, הציע היום (ב׳) להסתדרות הלאומית לחזור בה מהעתירה שהגישה נגד פסק הדין של בית הדין הארצי בעניין היציגות בנמל אשדוד. הלאומית קיבלה את ההצעה ונמנעה בכך מדחיית העתירה בפסק דין ותשלום הוצאות משפט.
הלאומית הגישה את העתירה בתחילת שנת 2018 לאחר שהפסידה להסתדרות הכללית בהליך בבית הדין הארצי שעסק במאבק היציגות בנמל אשדוד. בעתירה נטען כי יש לבטל את פסק דינו של בית הדין הארצי, משום שהוא מונע מהעובדים לבחור לעצמם ארגון עובדים ואף נותן עדיפות להסתדרות הכללית על פני הלאומית.
במהלך הדיון הבהירו שופטי ההרכב את דעתם לפיה העתירה אינה מגלמת בתוכה עילה להתערבות בג״ץ, כי היא תיאורטית וכי פסק הדין ניתן מכח מומחיותו של בית הדין הארצי לעבודה ביחסי עבודה קיבוציים. ההרכב הציע ללאומית למשוך את העתירה אף מבלי לשמוע את שאר הצדדים.
את ההסתדרות ייצגו בהליך עורכות הדין ארנה לין וג׳קלין סילברמן ממשרד ארנה לין ושות׳, המשנה ליועמ״ש באגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות עו״ד אלעד מורג ועורכות הדין מאיה צחור-אבירם וסיון רדיאן מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי.
יו״ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, מסר: ״זהו ניצחון ברור של ההסתדרות הכללית על ההסתדרות הלאומית שניסתה בכל דרך לחרחר מלחמה ולפגוע בעבודה המאורגנת ובעובדי נמל אשדוד. ההסתדרות הכללית הייתה, הינה ותמשיך להיות הבית האמיתי של עובדי נמל אשדוד וכל הנמלים בישראל״.
יו״ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, הוסיף: ״בית המשפט העליון סגר סופית את הניסיון של הלאומית לקנות יציגות בנמל ולפלג בין עובדיו. כולנו ביחד בהסתדרות הכללית רתומים למשימה להביא להסכם שיבטיח את זכויות עובדי הנמל ואת יציבותו לשנים קדימה״.

איגוד BIMCO: הספנות עשויה לפשוט את הרגל אם לא תוכל לגבות את הוצאות הדלק העודפות

לטענת האיגוד במהלך 2019 תעשיית הספנות צריכה להיערך לקראת חלוקה בהוצאות העודפות לרגל כניסת תקנות IMO2020 בשל היערכות לרכישת דלק יקר יותר או השקעה בטכנולוגיות יקרות.

יום שלישי, 19 בפברואר 2019

בג״צ: ההסתדרות הכללית היא הארגון היציג בנמל אשדוד

הרכב שופטי בג״צ החליט שלא להתערב בהכרעת ביה״ד הארצי לעבודה בנוגע לזהות הארגון היציג בנמל אשדוד, והציע להסתדרות הלאומית למשוך את עתירתה בנושא. 

יום שבת, 16 בפברואר 2019

למ״ס: הגירעון בסחר החוץ בינואר הגיע ל-7.1 מיליארד שקל

על נתוני המגמה נרשמה עליה של 24.4% ביצוא תעשיות טכנולוגיה מעורבת עילית, עלייה של 9.1% ביבוא כלי תחבורה להשקעה. 85% מהיצוא בינואר היה יצוא תעשייתי, כרייה וחציבה. יצוא גידול הדרים ירד ב-3% באותה תקופה.
 
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה כי בחודש ינואר 2019, הסתכמו יבוא הסחורות ב-24.1 מיליארד שקל, יצוא הסחורות ב-17.0 מיליארד שקל והגירעון בסחר הסחורות ב-7.1 מיליארד שקל. יצוא הסחורות בחודש ינואר 2019, היווה 68.0% מהיבוא לעומת 77% באותו חודש אשתקד.  
הגירעון המסחרי (סחורות בלבד) בחודש הראשון של השנה הסתכם ב-7.1 מיליארד שקל לעומת גירעון של 3.2 מיליארד שקל בינואר 2018. בחודשים נובמבר 2018-ינואר 2019 עלה יבוא הסחורות, על פי נתוני המגמה, ב-4.1% בחישוב שנתי. בהמשך לעלייה של 5.2% בחישוב שנתי באוגוסט-אוקטובר 2018.
בחודשים נובמבר 2018- ינואר 2019 ירד יצוא הסחורות, על פי נתוני המגמה, ב-2.1% בחישוב שנתי. זאת, בהמשך לירידה של 2.1% בחישוב שנתי באוגוסט-אוקטובר 2018.
יבוא הסחורות בינואר 2019, הסתכם כאמור ב-24.1 מיליארד שקל. מתוכם 41% מסכום זה היה יבוא חומרי גלם, 19% יבוא מוצרי צריכה, 16% יבוא מכונות ציוד וכלי תחבורה יבשתיים להשקעות ו-24% הנותרים יבוא יהלומים, חומרי אנרגיה, אוניות ומטוסים.
יבוא חומרי גלם עלה על פי נתוני המגמה, ב-13.7% בנובמבר 2018-ינואר 2019. בהמשך לעלייה של 12.1% באוגוסט-אוקטובר 2018. פירוט לפי קבוצות מראה כי יבוא חומרי גלם לתעשיות מכונות ואלקטרוניקה עלה ב-14.8% בחישוב שנתי יבוא כימיקלים עלה ב-14.3% ויבוא גומי ופלסטיקה עלה ב-10.4% בחישוב שנתי.
נתוני המגמה מצביעים על עליה ביבוא מוצרי השקעה עליה של 1.9% בחישוב שנתי בחודשים נובמבר 2018-ינואר 2019, לאחר ירידה של 14.2% בחישוב שנתי בחודשים אוגוסט-אוקטובר 2018. יבוא מכונות וציוד עלה ב-4.3% בחישוב שנתי. יבוא כלי תחבורה להשקעה עלה ב-9.1% בחישוב שנתי.
בחודשים נובמבר 2018-ינואר 2019 ירד יבוא מוצרי צריכה, על פי נתוני המגמה, ב-1.6% בחישוב שנתי, לאחר עליה של 3.5% בחישוב שנתי בחודשים אוגוסט-אוקטובר 2018. יבוא מוצרים בני קיימא (ריהוט, מוצרי חשמל ביתיים וכלי תחבורה) ירד בנובמבר 2018-ינואר 2019 ב-7.5% בחישוב שנתי, עיקר הירידה הייתה ביבוא כלי תחבורה שירד ב-10.3% בחישוב שנתי.
יבוא מוצרים לצריכה שוטפת (תרופות, מזון ומשקאות, הלבשה והנעלה) עלה ב-3.6% בחישוב שנתי בנובמבר 2018-ינואר 2019. יבוא יהלומים (גולמיים ומלוטשים נטו) הסתכם בחודש ינואר 2019 ב-1.4 מיליארד שקל, לעומת 1.5 מיליארד שקל בחודש המקביל של שנת 2018. יבוא חומרי אנרגיה (דלק גולמי, תזקיקים ופחם), הסתכם בחודש הראשון של השנה ב-3 מיליארד שקל, נמוך ב-7.1% בהשוואה לאותו חודש אשתקד.
יצוא הסחורות הסתכם בחודש ינואר 2019 ב-17 מיליארד שקל. 85% מסכום זה היה יצוא תעשייתי, כרייה וחציבה. 13% יצוא יהלומים ו-2% יצוא חקלאי, ייעור ודיג. פירוט נתוני המגמה של היצוא התעשייתי לפי העוצמה הטכנולוגית: יצוא תעשיות טכנולוגיה עילית (המהווה כ-40% מכלל היצוא התעשייתי למעט יהלומים) ירד בנובמבר 2018-ינואר 2019, על פי נתוני המגמה, ב-12.7% בחישוב שנתי. בהמשך לירידה של 18.7% בחישוב שנתי באוגוסט-אוקטובר 2018. נתוני היצוא לפי ענף מצביעים על ירידה של 67.2% ביצוא ענף ייצור רכיבים ולוחות אלקטרוניים וביצוא ענף תרופות ירידה של 26.5% בחישוב שנתי.
יצוא תעשיות טכנולוגיה מעורבת עילית עלה, על פי נתוני המגמה, ב-24.4% בחישוב שנתי בנובמבר 2018- ינואר 2019, בהמשך לעליה של 21.8% בחישוב שנתי באוגוסט-אוקטובר 2018. נתוני היצוא לפי ענף מצביעים על עלייה של 34.8% ביצוא ענף ייצור כימיקלים ומוצריהם בחישוב שנתי. יצוא תעשיות טכנולוגיה מעורבת מסורתית ירד בשלושת החודשים האחרונים ב-1.3% בחישוב שנתי. זאת, בהמשך לירידה של 3.8% בחישוב שנתי, בחודשים אוגוסט-אוקטובר 2018. נתוני היצוא לפי ענף מראים על ירידה של 4.6% ביצוא יצור גומי ופלסטיק.
בחודשים נובמבר 2018-ינואר 2019 ירד יצוא תעשיות טכנולוגיה מסורתית ב-4.6% בחישוב שנתי, בהמשך לירידה של 2.6% בחישוב שנתי, בחודשים אוגוסט-אוקטובר 2018. נתוני היצוא לפי ענף מראים על ירידה של 12.9% ביצוא ענף ייצור מוצרי מזון, משקאות ומוצרי טבק.
יצוא יהלומים נטו הסתכם בינואר 2019, לפי נתונים מקוריים, ב-2.2 מיליארד שקל, לעומת 2.7 מיליארד שקל בחודש המקביל בשנת 2018. היצוא החקלאי, ייעור ודיג הסתכם בינואר 2019 ב-0.4 מיליארד שקל – ירידה של 9.7% בהשוואה לחודש המקביל ב-2018. יצוא גידול הדרים ירד ב-3% באותה תקופה.

למ״ס: הגירעון בסחר החוץ בינואר הגיע ל-7.1 מיליארד שקל

על נתוני המגמה נרשמה עליה של 24.4% ביצוא תעשיות טכנולוגיה מעורבת עילית, עלייה של 9.1% ביבוא כלי תחבורה להשקעה.

יום ראשון, 10 בפברואר 2019

נמל חיפה: עלייה של 9% בפעילות המכולות בינואר

חברת נמל חיפה שינעה בחודש הראשון של 2019 כ-122 אלף TEU לעומת כ-112 אלף TEU בינואר אשתקד. בשינוע מכולות מקומיות מלאות נרשמה עלייה של 18% לעומת ינואר 2018.