יום ראשון, 26 במרץ 2023

לקט מאמרי השבוע



עלויות הובלה בינלאומית

מבוא תובלה או תחבורה ניתנת להגדרה כתנועה המעניקה את ערך הזמן והמקום לסחורות ומטענים. אם כך ניתן בהחלט לקבוע שהתובלה מניעה את המוצרים הרצויים בין

קרא עוד »



קידום הצעת החוק למניעת פגיעה ביבוא אישי או מקביל

ועדת הכלכלה: מסתמן פתרון שיאפשר קידום הצעת החוק למניעת פגיעה ביבוא אישי או מקביל מסתמן פתרון שיאפשר קידום הצעת החוק למניעת פגיעה ביבוא אישי או



שנה שנייה ברציפות: שיא כל הזמנים ביצוא הישראלי!

על פי ניתוח מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה, היצוא בשנת 2022 חצה את רף ה-166 מיליארד דולר – גידול של למעלה מ-15% לעומת אשתקד.

יום חמישי, 9 במרץ 2023

לקראת חתימה על הסכם סחר עם בריטניה

 

שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת נפגש עם מזכירת המדינה הבריטית לענייני כלכלה וסחר, קמי בדאנוק (Kemi Badenoch), לקראת חתימה על הסכם סחר חדש עם בריטניה, שאותו מגדיר השר ברקת כפורץ דרך.

״אנו לקראת חתימה על הסכם סחר היסטורי שיביא בעקבותיו שורה של הסכמים חדשים ופורצי דרך עם מדינות נוספות״, אמר אמש שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת בתום פגישה שקיים בלשכתו בירושלים עם מזכירת המדינה הבריטית קמי בדאנוק (Kemi Badenoch), הממונה על התוויה ויישום מדיניות הסחר ועל כל הסכמי הסחר של בריטניה.

במהלך הביקור שוחחו השרים על הסכם הסחר החדש המתגבש בין ישראל לבריטניה וסיכמו על חתימה תוך חודשים ספורים.

שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: ״ההסכם המתגבש עם בריטניה צפוי להיות הגדול, המקיף והמודרני ביותר של מדינת ישראל. החתירה להסכם מעודכן היא אינטרס משותף לשתי הכלכלות, על מנת לאפשר את מלוא הפוטנציאל לשיתופי פעולה עסקיים בין ישראל לבריטניה. שמחתי לפגוש את ידידתי השרה קמי באדנוק, שהיא חברת אמת של מדינת ישראל ופועלת ביצירתיות רבה יחד איתי כדי להביא הסכם פורץ דרך שיזניק את הקשרים הכלכליים והמדיניים בין ישראל לבריטניה״.

נציין שבריטניה היא יעד היצוא הגדול ביותר של ישראל באירופה והיא שותפת הסחר הרביעית בעולם בייצוא וביבוא אחרי ארה"ב, סין וגרמניה.

היקף הסחר בסחורות ושירותים בשנת 2022 עמד על כ- 10.1 מיליארד דולר, עליה של כ-24% בהשוואה לשנת 2021.

עיקר היצוא הישראלי לאי הבריטי מורכב משירותי מחשוב (29%) וכימיקלים ומוצרי תעשיות כימיות(26%).

פורסם באתר port2port

בחברות הספנות צופים ירידה חדה ברווחיות בשנת 2023

 

חברות הספנות צופות ירידה חדה ברווחים השנה, לאור ירידה חדה בדמי ההובלה הממוצעים, ושיעורי אינפלציה גבוהים.

בשבוע שעבר פרסמו CMA CGM ו- Hapag-Loyd תוצאות שיא לשנת 2022 והזהירו כי השנה תהיה שונה מאוד.

ביום שישי האחרון דיווחה CMA CGM על רווח נקי של 24.9 מיליארד דולר לשנת 2022, אך דובר החברה ציין כי מסתמנת האטה ברבעון הרביעי הצפויה להימשך בשנת 2023.

הקבוצה דיווחה על עלייה של 33% בהכנסות לכדי 74.5 מיליארד דולר, מתוכם כ- 59 מיליארד דולר זרמו מפעילויות הליבה שלה בשינוע מטענים בים, עם שיעור ממוצע של דמי הובלה ממוצעים בגובה 2,711 דולר ל- TEU, לעומת 2,055 דולר בשנת 2021.

בהסתכלות שנתית, כמות המכולות ששונעו ירד רק ב -1.3% לעומת השנה הקודמת, לרמה של 21.7 מיליון TEU, עם זאת, ברבעון הרביעי חלה התכווצות של 5.4% בכמות המכולות ששונעו, והשיעור הממוצע של דמי ההובלה צנח ל- 2,402 דולר ל- TEU. בפעילות הלוגיסטיקה של CMA CGM חלה עלייה תלולה של 48% בהשוואה לשנת 2021 והסתכמה לרמה של 16.1 מיליארד דולר.

גם ענקית הספנות הפג-לויד פרסמה לפני ימים אחדים את נתוניה העסקיים לשנת 2021 והציגה רווח נקי של 18 מיליארד דולר.

ההכנסות של הפג-לויד עלו ב- 38% לסך של 36.4 מיליארד דולר, זאת בזכות עליה בכמות המכולות ששונעו לרמה של 11.8 מיליון TEU, עם שיעור ממוצע של דמי הובלה בגובה 2,863 דולר ל- TEU.

יתרה מזאת, הפג-לויד דיווחה על עליית מחירים אינפלציונית גבוהה עבור פעילות הספנות שלה, כאשר עלויות ההובלה זינקו ב- 18.5% משנה לשנה, לכ- 14.5 מיליארד דולר. המנכ"ל רולף הבבן ג'נסן אמר: "עלויות כמו דלק, אניות, שכר וטיפול במכולות עלו משמעותית".

לדבריו, "ירידה משמעותית ברווחים נותרה בלתי נמנעת". הוא חוזה EBIT בטווח של 2.1 מיליארד דולר ל -4.3 מיליארד דולר לשנה זו.

נציין שלחברת CMA CGM יש צבר הזמנות של אניות עם סך קיבלות של 818,000 TEU, ואילו Hapag-Loyd מצפה לכ- 362,000 TEU חדש.

פורסם באתר port2port


יום חמישי, 2 במרץ 2023

דירוג חברת יחדיו – שילוח בינלאומי ועמילות מכס בקונצרן – Coface

  דירוג חברת יחדיו – שילוח בינלאומי ועמילות מכס בקונצרן – Coface

יחדיו – שילוח בינלאומי ועמילות מכס בע"מ

שילוח בינלאומי עמילות מכס ולוגסטיקה

חברת" יחדיו – שילוח בינלאומי ועמילות מכס בע"מ" מתמחה בשינוע מטעני יבוא ויצוא בים ובאוויר ובמתן שירותי עמילות מכס. בעל החברה מר שמעון קניאס וחלק ניכר מעובדי החברה הם בעלי ותק וניסיון של למעלה מ-20 שנה בתחום השילוח ועמילות המכס. ב"יחדיו" אנו שמים דגש על מתן שירות מקצועי בסטנדרטים בינלאומיים. אנו מבצעים מעקב הזמנות יעיל ואמין באמצעות מערכות ממוחשבות מהמתקדמות בתחום.

הצוות שלנו, המונה כ-70 עובדים מיומנים, פרוס במספר מרכזי שירות בישראל ובחו"ל מתמחה במתן שירות "מדלת לדלת" – מהספק בחו"ל או בישראל ועד ללקוח בארץ או בחו"ל.

סניפי החברה
ביהוד, בלוד, באשדוד, בחיפה וליד גשר אלנבי מחוברים ביניהם באמצעות המערכת הממוחשבת, ומתקשרים ישירות גם עם מסופי המכס השונים כך שניתן לבצע שחרור מהיר ויעיל של המטען בכל שעות היממה או לבצע מסירות ישירות על פי הצורך.
בנוסף, ל"יחדיו" רשת המונה עשרות סוכנים ברחבי העולם המאפשרת מתן שירות מהיר ויעיל מכל קצוות תבל. נשמח לקבוע איתך פגישת ייעוץ אישית ולעמוד לרשותך בכל שאלה ובקשה.

הייחודיות של חברת יחדיו
חברת יחדיו מתמחה בתחום השילוח הבינלאומי מתן שירות מקצועי, אחריות בלעדית ומעורבות בכל שלבי שינוע משלוחים עד בית הלקוח, ביטוח ימי, קונסולידציה אווירית וימית, שירותי אחסנה ואריזה, הובלה, עמילות מכס.

שילוח בינלאומי
שילוח בינלאומי הוא משלוח מקצועי, לוגיסטי, של סחורה לייבוא או לייצוא. הוא האפשרות הגלובלית הטובה ביותר לעשות עסקים בין מדינות.
לישראל, למשל, יש הסכמים עם מדינות רבות שמקלות בתנאי המכס, על מנת להוזיל הכנסה והוצאה של מוצרים ארצה והחוצה.

איזה שילוח בינלאומי קיים ומה אנחנו מציעים
ישנם סוגי משלוחים רבים, אבל שילוח בינלאומי לרוב פונה לאחד משני האפיקים הבאים:
משלוח ימי – בהתאם לגודל הסחורה שילוח ימי נותן מענה להוזלת עלויות יחד עם זאת מגיע באיטיות וזה מתאים למי שהתכולה שלו "לא דחופה". בנוסף, אחריות לסביבה: משלוח ימי מזהם הכי פחות מכל סוגי המשלוחים שיש.
משלוח אווירי – נותן מענה למשלוחים מהירים מתאים למי שיש לו תכולה קלה ולא רבה, והוא זקוק לה בדחיפות, כמו חלק חילוף מהקצה השני של העולם.

עמילות מכס ומה אנחנו מציעים לכם
עמילות מכס היא שם המקצוע להכנסה, הוצאה, שחרור ושילוח של תכולה מנמלי ישראל. חברת יחדיו במקצועיות רבת השנים, צמיחה והשגיות מתוך העמילות מכס מתמחה בשחרור משלוחים ללא עיכובים, בצורה נכונה וחוקית ומתוך דאגה למניעת תשלומים מיותרים.
חברת יחדיו – שילוח בינלאומי ועמילות מכס בע"מ מציעה הפקה, פיקוח, ניהול ומעקב על כל אחד מסוגי המשלוחים האלו בניסיון ובמקצועיות רבה!

יום ראשון, 26 בפברואר 2023

לקט מאמרי השבוע

לקט מאמרי השבוע




A new WTO information note released on 23 February reports that global trade remained resilient and performed better than pessimistic predictions for 2022 as economies
קרא עוד »



למרות המתיחות, נמלי אוקראינה עובדים כרגיל

עד כה לא נרשמו הפרעות בשינוע מטען בנמלי המדינה, מלבד נמל סבסטופול, שאליו נדרש אישור כניסה/יציאה מיוחד. בעוד המתיחות בחצי האי קרים נמשכת, מדווחת סוכנות
קרא עוד »





Developing countries face special difficulties in benefiting as they should from the multilateral trading system. This page describes the efforts made by WTO to meet
קרא עוד »



מועצת המובילים: העיכובים באגף המטענים נמשכים

מועצת המובילים: ״אנו דורשים ממשרד התחבורה להוסיף באופן מיידי כוח אדם לאגף המטענים. מקבלים פניות נואשות מחברות הובלה בנוגע לעיכובים בהוצאת רישיון מוביל, הכשרות, חומ״ס
קרא עוד »



נמל חיפה: הגיעו מנופי חוף לטובת המטען הכללי

מדובר במשלוח ראשון של 2 מנופים מתוך 5 שהוזמנו, בפרוייקט שעלותו מוערכת בלמעלה מ-100 מיליון שקלים. המנופים הינם בעלי זרוע כפולה והם בעלי כושר הרמה
קרא עוד »



מושגי יסוד בסחר בינלאומי

סחר בינלאומי סחר בינלאומי הוא סחר בין מדינות בטובין, בשירותים או בקניין רוחני. סחר בשירותים מכירה ואספקה של מוצר בלתי מוחשי, הנקרא "שירות", בין ספק
קרא עוד »

יום ראשון, 19 בפברואר 2023

לופטהנזה קרגו: עדיין יש עיכובים בטיסות המטען

לופטהנזה קרגו: עדיין יש עיכובים בטיסות המטען




בנוסף להשבתה נרחבת של מערכות ה-IT של קבוצת לופטהנזה בשל תקלה שהתקיימה אתמול מתוכננת מחר גם שביתה של האיגוד המקצועי ״ורדי״. לופטהנזה קרגו: כל תוכנית הטיסות של לופטהנזה גרופ איירליינס בנמלי התעופה של פרנקפורט ומינכן מושעות.

חברת לופטהנזה קרגו עדכנה הבוקר את לקוחותיה כי בעקבות התאונה בה נחתכו בטעות כבלי תקשורת שגרמו להשבתה נרחבת של מערכות ה-IT של קבוצת לופטהנזה, ושל טיסות החברה, המערכת כולה עדיין תחת מתח ועדיין נרשמים עיכובים בהובלת מטענים.

בנוסף לתקלה, האיגוד המקצועי ״ורדי״ קרא לעובדי שירותי הקרקע, אבטחת התעופה והשירותים הציבוריים במספר נמלי תעופה בגרמניה לצאת לשביתה של יום שלם ביום שישי הקרוב (מחר), 17 בפברואר. האיגוד מבקש להשבית הפעילות בשעות הבוקר המוקדמות של יום שישי להסתיים בלילה בין יום שישי לשבת. שדות התעופה שייפגעו מהשביתות הם פרנקפורט/מיין, מינכן, שטוטגרט, המבורג, דורטמונד, האנובר וברמן. מפעילי שדות התעופה כבר הודיעו כי בשל היקף ואופי השביתה שהוכרזה, יהיה צורך בהפסקת הפעילות הסדירה.

לופטהזה קרגו הודיעה ללקוחותיה כי כל תוכנית הטיסות של לופטהנזה גרופ איירליינס בנמלי התעופה של פרנקפורט ומינכן מושעות, כאשר המשמעות היא שמספר רב של יכולות בטן יבוטלו להובלת מטען ביום זה. החברה ציינה כי היא פועלת במהירות לשריין מקום למטענים בטיסות הזמינות הבאות. כמו כן, החברה הודיעה כי חלק מטיסות המטען המתוכננות של לופטהנזה קרגו לפרנקפורט יגיעו ביום שישי בפברואר. 17 יפעלו כמתוכנן, אך הפריקה תוגבל למטענים מיוחדים כמו חומרים מתכלים ובעלי חיים. בהמשך לשביתה, ביום שישי, 17 בפברואר, טיסות מטען משדה פרנקפורט מבוטלות. חלק מהחיבורים הללו יחודשו לשבת, פברואר. 18.

מלופטהנזה קרגו נמסר: ״אנו מצטערים על ההתאמות הנדרשות ועל אי הנוחות שנוצרה כתוצאה מכך ומודים ללקוחות על ההבנה ושיתוף הפעולה במהלך תקופת השביתה הזו. הצוותים של לופטהנזה קרגו עושים כרגע הכל כדי לספק ללקוחות את התמיכה הטובה ביותר״.

פורסם באתר port2port

54 תובנות על חדירה מוצלחת לשוק – המדריך המלא

54 תובנות על חדירה מוצלחת לשוק – המדריך המלא




54 תובנות על חדירה מוצלחת לשוק – חלק א'