יום רביעי, 26 ביולי 2023

הסכם אזור סחר חופשי בין ישראל לווייטנאם

 שר הכלכלה ניר ברקת חתם על הסכם הסחר ההיסטורי בין ישראל לוייטנאם עם מקבילו הויאטנמי במעמד רה״מ בנימין נתניהו.

24 ביולי 2023, חתמו בירושלים שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת, ועמיתו שר התעשייה והסחר הווייטנאמי Nguyen Hong Dien על הסכם אזור סחר חופשי בין ישראל לווייטנאם, במעמד רה”מ בנימין נתניהו וסגן רוה”מ הווייטנאמי מר Tran Luu Quang.

ההסכם צפוי להוביל להפחתות מכסים הדדיות על מוצרים מיובאים ומיוצאים, לצד שיפור והקלת הסחר במגוון תחומים נוספים כגון שירותים, השקעות ותקינה. ההסכם יעניק יתרון תחרותי ויקל על פעילות היצואנים הישראלים בשוק הווייטנאמי המתפתח והצומח ובכך יחזק את הייצוא הישראלי ויגדיל את הצמיחה במשק. וייטנאם תהיה המדינה השנייה במזרח אסיה עמה לישראל הסכם סחר חופשי (אחרי דרום קוריאה) והראשונה בגוש מדינות ASEAN.

שר הכלכלה ניר ברקת: “חתמנו היום על הסכם סחר חשוב ביותר עם ויאטנם, שהופכת למדינת מפתח ויעמיק את היחסים המדיניים והכלכליים בין המדינות שלנו. אני מודה לראש הממשלה נתניהו על הגיבוי והתמיכה שהביאו לחתימה על ההסכם ההיסטורי. ההסכם יעניק לתעשייה הישראלית יתרון תחרותי, יקל על פעילות חברות ויצואנים בשוק הווייטנאמי ויסייע בהפחתת יוקר המחייה בישראל, בין היתר על ידי הורדת עלויות הייבוא מווייטנאם. משרד הכלכלה בראשותי ממשיך בעבודתו להשגת הסכמים נוספים ושדרוג הסכמים קיימים, על מנת להקל על חברות יצואניות ועל הצרכן הישראלי. אני מבקש להודות למינהל סחר חוץ והצוותים המקצועיים במשרד הכלכלה והתעשייה ולנציגים ממשרדי הממשלה השונים על עבודתם המאומצת בניהול המו”מ. ההסכם יאושרר בחודשים הקרובים, ונוכל כולנו ליהנות מפירותיו.”

את ההסכם ותהליך המשא ומתן הוביל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה בשיתוף עם משרדי החוץ, האוצר, החקלאות והמשפטים וכן רשות האוכלוסין וההגירה ומינהל המכס.
מנהל מינהל סחר חוץ, מר אוהד כהן: “החתימה על הסכם אזור סחר חופשי בין ישראל ו-וייטנאם מהווה אבן דרך חשובה ומשמעותית ביחסי הסחר בין שתי המדינות. אנו צופים כי הסכם הסחר יחזק את מגמת העלייה שנרשמה בייצוא הישראלי לווייטנאם בשנים האחרונות, ויקל על יצואנים ישראלים במגוון רחב של תחומים.
מנהלת אגף בכיר מדיניות סחר והסכמים, גב’ יפעת אלון פרל: “ההסכם הוא תוצאת מאמץ מקצועי מורכב ורב שנים, שהובלנו באגף, בשותפות עם גורמים רבים מהמשרד וממשרדי ממשלה נוספים ואני מבקשת להודות לכולם”.

הנספח הכלכלי של ישראל לווייטנאם, מר גל סף: “חתימת ההסכם פותחת דלתות חדשות לשיתופי פעולה בין התעשייה הישראלית לבין הממשלה והתעשייה הווייטנאמית. הנספחות הכלכלית של ישראל בווייטנאם תמשיך לסייע ליצואנים וחברות ישראליות להיכנס לשוק הווייטנאמי ולממש את הפוטנציאל הטמון בו”.

וייטנאם היא אחת הכלכלות הצומחות והמבטיחות במזרח ובעולם, בעלת סקטור תעשייתי חזק ומתפתח, אוכלוסייה של כ- 100 מיליון תושבים, רשת של הסכמי סחר מתקדמים ופתיחות לסחר בינלאומי.

לווייטנאם יש כיום 16 הסכמי סחר בתוקף עם מדינות וגושי סחר שונים, בראשם ההסכמים האזוריים הגדולים CPTPP, RCEP ו- ASEAN. לווייטנאם גם הסכמים בילטראליים משמעותיים ומתקדמים עם מדינות מובילות כמו האיחוד האירופי, דרום קוריאה, יפן, ובריטניה. ההסכם בין ישראל לווייטנאם יסייע להשוות את תנאי הסחר של ישראל למדינות אלה – ועם השלמת הליך האשרור של הסכם זה בשני הצדדים, ייהנו החברות הישראליות מתנאי סחר ותחרות שווים בשוק הווייטנאמי ומיתרון על פני מתחרות ממדינות אחרות אשר להן עדיין אין הסכם עם וייטנאם.

היקף הסחר בין ישראל לווייטנאם בשנת 2022 הגיע לכ- 1.5 מיליארד דולרים, גידול של כ-6% בהשוואה לשנת 2021 ובכך השלים גידול של כ- 35% בחמש השנים האחרונות. כניסתו לתוקף צפויה לקדם את הסחר הבילטראלי בין המדינות ואף לעודד סחר בתחומים חדשים. כתוצאה מכניסתו של ההסכם לתוקף, רובו המוחלט של הייצוא הישראלי לווייטנאם יהיה פטור ממכס, מה שיוביל להגדלת התחרותיות של היצוא הישראלי לווייטנאם ולחסכון כספי למדינה. התועלת ליצואנים והחיסכון ליבואנים ולצרכנים במסגרת ההסכם מוערכים בעשרות מיליוני שקלים בשנה. בין הסחורות העיקריות שנסחרות בין המדינות ניתן למנות: כימיקלים, מוצרי תעשיות כימיות, ציוד אלקטרוני, מכשור אופטי ורפואי, מכונות ומיכון חשמלי ומכני, תוצרת חקלאית טרייה ומוצרי מזון. בנוסף למוצרי תעשייה כמו מכונות וציוד מכני, מוצרי צריכה רבים מגיעים לישראל מווייטנאם כגון ביגוד והנעלה, קפה, טלפונים סלולריים ועוד. כמו כן, בשנים האחרונות אף החלו להימכר בישראל רכבים חשמליים המיוצרים בווייטנאם.

יום שני, 24 ביולי 2023

מקבץ פרסומי השבוע

 

מושגי יסוד בסחר בינלאומי

קרא עוד »

יום רביעי, 17 במאי 2023

חברת יחדיו ביצעה פרוייקט יבוא מארה”ב משלוח של הממתק המפורסם “פרוט רול אפס”

חברת יחדיו ביצעה פרוייקט יבוא מארה”ב משלוח של הממתק המפורסם “פרוט רול אפס”, במסגרת הפרוייקט בצע יבוא של 5.9 טון מהממתק המפורסם.

המשלוח נחת בנמל בן גוריון וצפוי להשתחרר מהמכס בימים הקרובים ולהגיע לשווקים.



מקבץ מאמרי השבוע

 

יום שבת, 6 במאי 2023

פרסום ראשון: נחת בישראל משלוח ענקי (340 טון!) של פרוט רול אפס – פורסם ב”חי בלילה”

 

חברת יחדיו ביצעה פרוייקט יבוא מארה”ב משלוח של הממתק המפורסם “פרוט רול אפס”, במסגרת הפרוייקט בצע יבוא של 340 טון מהממתק המפורסם.

המשלוח נחת בנמל בן גוריון וצפוי להשתחרר מהמכס בימים הקרובים ולהגיע לשווקים.

פרסום ראשון בתקשרת בתוכנית “חי בלילה”

 

פרסום ראשון: נחת בישראל משלוח ענקי (340 טון!) של פרוט רול אפס

@nadavbornstein

בשדה התעופה בן גוריון נחת משלוח רשמי (לא הברחה), ייבוא מארה״ב שצפוי להשתחרר ממכס מחר ולהגיע לחנויות בימים הקרובים. המשמעות: להתאפק עוד כמה ימים, כיוון שהמלאי צפוי להוריד את המחירים משמעותית (שהגיעו עד 34 שקלים ל140 גרם בלבד).

יום ראשון, 23 באפריל 2023

שילוח בינלאומי

 

הדינאמיות שמאפיינת את התקופה שבה אנו חיים קשורה גם להובלות של פריטים רבים ומגוונים מנקודה אחת בקצה של העולם לנקודה מרוחקת מאוד משם.

שירות חשוב בעולם המסחרי של ימינו

היום שילוח בינלאומי הוא כבר לא דבר חדש, אך הוא עדיין מראה שוב ושוב עד כמה מדובר באתגרים לא קטנים עבור כל מי שרוצה לשנע מטענים שונים ממקום למקום.

בין אם מדובר על כמויות גדולות של סחורה מסוימת לאורך ימים רבים בשנה ובין אם מדובר על שינוע חד פעמי או על פרויקט לא ממושך שבו יש להעביר מספר מכולות במהלך תקופה מסוימת, עניינים של דרכי ההובלה, כלי התחבורה השונים, מכס ועוד, מציגים צורך אמיתי במי שמתמחה בשילוח מעין זה.

הנקודות שחשובות לגבי שילוח בינלאומי

מאחר ואנו לא מדברים על משלוח של חבילה קטנה מתל אביב לחיפה למשל, הרי שהעברת סחורות מעבר לים בכלי תחבורה מורכבים כגון ספינות או מטוסים, מעלה נקודות חשובות שיש להתייחס אליהן בכובד ראש. התייחסות זו מאפשרת בחינת נתונים חשובים והבנת מצבים שונים ליצירת משלוח מהיר ללא כל בעיה.

בפועל מדובר על נתונים כמו דחיפות ההגעה של המטען לנקודה הנדרשת, גודלו של כל מטען, האם מדובר על שילוח אווירי או על שילוח ימי וכיו'. אל דברים אלה מצטרפים גם מצבים שיכולים לקרות במהלך שילוח על פני מקומות רבים על הגלובוס והתחייבות לסיום השילוח בתוך פרק זמן סביר למרות מורכבויות שונות בשטח.

למה לעבוד איתנו במשלוחים למדינות אחרות ומהן

כאמור, לכל משלוח יהיו את האתגרים שהוא יציב בפני כל מי שקשור אליו. במיוחד בעולם של היום, אין לאף אחד רצון לאבד לקוחות או להתעכב עם כל פרויקט שהוא בגלל שילוח בינלאומי שלא מבוצע כהלכה. חברת "יחדיו – שילוח בינלאומי ועמילות מכס בע"מ" מציגה התמחות אמיתית בתחום זה שיתרונותיה יוצגו מיד.

החל מניסיון רב שנים בשילוח בכל רמת מורכבות שהיא, דרך ידע מרשים בעבודה מול גורמים במדינות רבות בעולם, וכלה באפשרויות הובלה שונות של מטענים בגדלים שונים ואף מטענים שמצריכים קירור, מדובר על גיבוי מלא בכל משלוח. זאת יחד עם העובדה שכל לקוח יכול לעקוב אונליין אחר המטען שלו באתר של החברה.

נמל המפרץ יפעיל את שער המטענים במוצאי שבת

 

נמל המפרץ יפעיל את שער המטענים במוצאי שבת

זאת בהמשך לפגישה שנערכה בתחילת החודש בין הנהלת חברת נמל המפרץ ויו״ר מועצת המובילים, גבי בן הרוש. ברק מנדלבאום, מנהל מסוף המטענים בנמל המפרץ: ״צעד אשר יקל משמעותית על משתמשי הנמל ויביא לשיפור בשירות״.

מערכת PORT2PORT נודע כי בהמשך לפגישה שנערכה בתחילת חודש אפריל בנמל המפרץ בנוכחות הנהלת חברת נמל המפרץ ויו״ר מועצת המובילים, גבי בן הרוש, הודיע נמל המפרץ על פתיחת שערי המטענים בנמל המפרץ בכל מוצאי שבת החל ממשמרת ג׳, קרי, בין השעות 22:00 בלילה ל-06:00 בבוקר. 

השירות נועד לאפשר לכלל המובילים לפרוק ו/או להעמיס מכולות בנמל המפרץ ולצמצם את העומסים התפעוליים בימי ראשון בבוקר. פעילות שער המטענים במוצ״ש תיבחן לתקופה של שלושה חודשים. 

ברק מנדלבאום, מנהל מסוף המטענים בנמל המפרץ: ״נמל המפרץ שם למטרה להעלות את רמת השירות ולאפשר יעילות וגמישות תפעולית ללקוחותיו. במטרה להקל על עומסי התנועה בימי ראשון, ולאפשר זרימה מהירה יותר של מטענים, תוך מתן קשב לדרישות לקוחותינו בפתרון בעיה זו, ראינו לנכון להרחיב את שעות הפעילות על ידי הוספת משמרת לילה במוצאי שבת. זהו צעד מבורך אשר יקל משמעותית על משתמשי הנמל  ויביא לשיפור בשירות״. 

נציין כי שעות הפעילות בשערי הנמל הינן מוצ״ש: משמרת ג' 22:00 – 06:00, ראשון – חמישי : משמרות א' + ב' + ג' 06:00 – 06:00.

בתמונה – שער המטענים בנמל המפרץ. יפעל במוצאי שבת על מנת להקל על עומסי התנועה בראשון בבוקר | צילום: נמל המפרץ SIPG

פורסם באתר port2port