יום ראשון, 23 באוקטובר 2022

המטוטלת: תעריפי ההובלה הימית בדרך למטה


המטוטלת: תעריפי ההובלה הימית בדרך למטה
ד״ר יורם זבה, נשיא לשכת הספנות, משוחח בפרק חדש של PORT2PORT פודקאסט על תעריפי ההובלה הימית הן בספוט והן בחוזים, על הסיבות לירידה בתעריפי ההובלה ועל הצפי בשוק לקראת 2023 ו-2024
נשיא לשכת הספנות השיראלית, ד״ר יורם זבה, משוחח בפודקאסט של PORT2PORT עם מירב רונן, עורכת התוכן של PORT2PORT, ומציג את הגורמים שמשפיעים על הירידה בתעריפי ההובלה הימית, מספר על ההבדלים בין תעריפי ׳ספוט׳ ותעריפי ׳חוזים׳, וצופה כי כניסת קיבולת נוספת לצי העולמי בדמות אניות חדשות בשנים 2023 ו-2024 תשפיע גם היא על תעריפי ההובלה.
האזנה מהנה.
פורסם באתר port2port

יום שבת, 8 באוקטובר 2022

מדד פרייטוס: תעריפי ההובלה ברמה הנמוכה ביותר מאז יוני 2020



תעריפי ההובלה בין אסיה והחוף המערבי של ארה״ב ירדו השבוע ב-16% נוספים לרמה הנמוכה ביותר מאז יוני 2020, והם גבוהים ב-5% בלבד מאשר באוקטובר 2018. לפי הדיווחים, ספינות שיוצאות מאסיה לחוף המערבי מלאות רק בכ-70-80% מהקיבולת/

מדד פרייטוס השבועי המנתח את תעריפי ההובלה היומיים והשבועיים בנתיבי הסחר הבולטים בעולם מדווח כי תעריפי ההובלה בין אסיה והחוף המערבי של ארה״ב ירדו השבוע ב-16% נוספים לרמה הנמוכה ביותר מאז יוני 2020, והם גבוהים ב-5% בלבד מאשר באוקטובר 2018, כאשר המחירים טיפסו לקראת פתיחת התעריפים ב-2019. ירידת התעריפים עלולה להתחיל לאיים על הרווחיות של חברות הספנות בנתיב זה, במיוחד עבור חברות ספנות קטנות יותר.

מחירי המטענים האוויריים של Freightos Air Index ירדו ב-32% מאז החודש שעבר והם חצי מהרמה שלהם לפני שנה, ותעריפי סין-אירופה נמוכים ב-43% מהשנה שעברה. עונת השיא של מטענים אוויריים מתחילה בדרך כלל בסביבות סוף אוקטובר, אבל חלק מהתעשייה בספק אם תהיה עלייה גדולה השנה.

תעריפי ההובלה הימית בין אסיה והחוף המערבי של ארה״ב (FBX01 Daily) ירדו ב-16% ל-$2,516/FEU. שיעור זה נמוך ב-85% מהתקופה המקבילה אשתקד. תעריפי ההובלה הימית בין אסיה והחוף המזרחי של ארה״ב (FBX03 Daily) ירדו ב-5% ל-$6,634/FEU, והם נמוכים ב-66% מהמחירים בשבוע שעבר בשנה שעברה.

האנליסט של פרייטוס, יהודה לוין, כותב כי: הוריקן איאן חלף על פני פלורידה וסגר שדות תעופה, שיבש את תנועות הרכבת וסגר זמנית נמלי מכולות בג׳קסונוויל וצ׳רלסטון, למרות שנמלים אחרים שכבר נאבקו בעיכובים כמו סוואנה, נותרו פעילים. הקלת העומס בנמלים - הן בנמלים מרכזיים בסין והן בלוס אנג׳לס/לונג ביץ׳ מגדילה למעשה את הקיבולת הזמינה - לפי הדיווחים, ספינות שיוצאות מאסיה לחוף המערבי מלאות רק בכ-70-80% - והיא משולבת עם הירידה המתמשכת שמובילה לירידה מהירה במחירי הספוט, בייחוד בנתיב זה.

תעריפי ההובלה בין אסיה והחוף המערבי של ארה״ב ירדו השבוע ב-16% נוספים לרמה הנמוכה ביותר מאז יוני 2020, והם גבוהים ב-5% בלבד מאשר באוקטובר 2018. לפי הדיווחים, ספינות שיוצאות מאסיה לחוף המערבי מלאות רק בכ-70-80% מהקיבולת

מדד פרייטוס השבועי המנתח את תעריפי ההובלה היומיים והשבועיים בנתיבי הסחר הבולטים בעולם מדווח כי תעריפי ההובלה בין אסיה והחוף המערבי של ארה״ב ירדו השבוע ב-16% נוספים לרמה הנמוכה ביותר מאז יוני 2020, והם גבוהים ב-5% בלבד מאשר באוקטובר 2018, כאשר המחירים טיפסו לקראת פתיחת התעריפים ב-2019. ירידת התעריפים עלולה להתחיל לאיים על הרווחיות של חברות הספנות בנתיב זה, במיוחד עבור חברות ספנות קטנות יותר.

מחירי המטענים האוויריים של Freightos Air Index ירדו ב-32% מאז החודש שעבר והם חצי מהרמה שלהם לפני שנה, ותעריפי סין-אירופה נמוכים ב-43% מהשנה שעברה. עונת השיא של מטענים אוויריים מתחילה בדרך כלל בסביבות סוף אוקטובר, אבל חלק מהתעשייה בספק אם תהיה עלייה גדולה השנה.

תעריפי ההובלה הימית בין אסיה והחוף המערבי של ארה״ב (FBX01 Daily) ירדו ב-16% ל-$2,516/FEU. שיעור זה נמוך ב-85% מהתקופה המקבילה אשתקד. תעריפי ההובלה הימית בין אסיה והחוף המזרחי של ארה״ב (FBX03 Daily) ירדו ב-5% ל-$6,634/FEU, והם נמוכים ב-66% מהמחירים בשבוע שעבר בשנה שעברה.

האנליסט של פרייטוס, יהודה לוין, כותב כי: הוריקן איאן חלף על פני פלורידה וסגר שדות תעופה, שיבש את תנועות הרכבת וסגר זמנית נמלי מכולות בג׳קסונוויל וצ׳רלסטון, למרות שנמלים אחרים שכבר נאבקו בעיכובים כמו סוואנה, נותרו פעילים. הקלת העומס בנמלים - הן בנמלים מרכזיים בסין והן בלוס אנג׳לס/לונג ביץ׳ מגדילה למעשה את הקיבולת הזמינה - לפי הדיווחים, ספינות שיוצאות מאסיה לחוף המערבי מלאות רק בכ-70-80% - והיא משולבת עם הירידה המתמשכת שמובילה לירידה מהירה במחירי הספוט, בייחוד בנתיב זה״.
 
פורסם באתר port2port