ביטוחי מכס הם סוג של ביטוח שמטרתו להגן על בעלי סחורה מפני הפסדים שנגרמים עקב בעיות הקשורות למכס. ביטוח כזה חשוב כאשר מדובר בהובלת סחורות בין מדינות, והוא מספק כיסוי במקרים שונים של בעיות עם רשות המיסים והסחר.

פוליסות ביטוח מכס – מדריך
קרא עוד »

יבוא ושיווק בינלאומי יכול לאפשר לנו לייבא לארץ כל דבר שחוקי להשתמש בו בארץ. כאשר אנחנו מייבאים מוצר מסוים עלינו לשים לב שהוא עומד בתקנים של המדינה ושהוא לא עובר על החוקים שלה. ניתן לייבא כל דבר למעשה ואנשים רבים בוחרים לייבא מוצרים בזול מסין ולמכור אותם תמורת מחיר גבוה יותר ומשתלם של רווח בארץ. שיטת מכירות זו רווחת מאוד בארץ ויש לה היגיון כלכלי. יש אפילו חברות מיוחדות שמסייעות בתהליכי הרכישה של מוצרים מסין ומכירה שלהן בארץ. גם כאשר אנחנו רוכשים מוצרים מסין אנחנו צריכים לוודא שהם באיכות גבוה ומספקת.
העידן המודרני בו הפך העולם לכפר גלובאלי מספק מגוון אפשרויות להתקשרות בינלאומית. שילוח בינלאומי מתבצע בים, באוויר וביבשה וזאת בצורה יעילה המשפרת את היכולות והאפשרויות העסקיות.
שירותי משלוח בינלאומיים מתמקדים בשתי שיטות מרכזיות: משא אווירי ומשא ימי. שתי השיטות מספקות יתרונות רבים ומגוונים החוסכים זמן ועלויות ללקוח ולמספקי השירות.
הובלה אווירית אורכת כמה ימים בלבד ומתבצעת בתנאים המבטיחים כי הסחורה תגיעה ליעדה בזמן וללא כל פגע. החיסרון היחיד בשיטה זו נובע מכך שישנן מגבלות לגבי סוגי המוצרים שיכולים להיות מוטסים.
שילוח אווירי הינו מהיר ומאפשר ללקוח ליהנות מקבלת סחורה מכל רחבי העולם המגיעה עד לפתח ביתו תוך ימים ספורים. עבור הספק או בית העסק, מדובר בשיטה יעילה החוסכת זמן ותורמת ליעילות ולהרחבת הפעילות העסקית. המשלוח האווירי יכול להגיע כמעט לכל מדינה ויעד ומכאן חשיבותו ויתרונותיו.
הובלה ימית הינה שיטה מסורתית לשילוח שנעשה בה שימוש רב לאורך ההיסטוריה. ספינות ההובלה יכולות לשאת מטענים בסדרי גודל עצומים ובצורה בטוחה.
לצד זאת, מדובר בשיטה האורכת זמן, כאשר לעתים השילוח יכול לארוך כחודש ימים. שילוח דרך הים מבוסס על גודלן של המכולות ומגבלות המשקל משמעותיות פחות בהשוואה לשילוח אווירי. הובלה באוקיינוס מאפשרת שליחת מטענים גדולים וכבדים והיא נחשבת לזולה ביחס להובלה אווירית.
חברות לעמילות מכס הן חברות אשר עוסקות בשילוח בינלאומי.
עמילות מכס היא כל מה שקשור לתחום של שילוח בין לאומי ממחסני ערובה ועד שחרור הסחורה ששלחנו מהמכס. חברות אלו מסייעות לאנשים פרטיים וחברות שרוצים לשלוח חפצים, מוצרים שונים או רכוש למדינות בחוץ לארץ או להבדיל לייבא סחורה מחוץ לארץ.
חברות אלו אחראיות מא' ועד ת' לכל מה שקשור למשלוח והן מטפלות בו מהתחלתו ועד סופו לשביעות הרצון המלאה של הלקוח עד שהוא מקבל את מה שנשלח אליו לעסק או לבית. קיים הבדל בין משלוח של סחורה לעסק ובין משלוח של תכולת בית לאדם פרטי.
הבדל זה מהותי וחשוב מאוד וכדאי לקחת אותו בחשבון כאשר אנחנו רוצים לשלוח מכולה לחוץ לארץ בשילוח בינלאומי.
חברות עמילות מכס מציעות מגוון רחב מאוד של שירותים וכולם קשורים לשילוח בינלאומי. תחום השילוח הבינלאומי הוא תחום לא פשוט ויש בו הרבה מאוד שלבים מהרגע שבו שולחים מכולה ועד הרגע שמקבלים אותה.
יבוא מכולות הינו אחד הכלים החשובים והמרכזיים בתחום שילוח בינלאומי. מדובר באמצעי אפקטיבי בעולם היבוא והייצוא המתבצע בהתאם ובכפוף לחוקי המדינות השונות.
יבוא מכולות הינו ענף רחב המאפשר להוביל סחורות מכל רחבי העולם ולכל יעד. השימוש הנרחב במכולות מבוסס על הצורך להוביל מטענים גדולים וכבדים וכמויות גדולות של סחורה ממקום למקום בצורה בטוחה.
התחום מחייב ידע ובקיאות ברזי החוקים השונים הנוגעים לדרך ביצוע הסחר ולתקנות המיסוי והמכס המשתנים בין מדינות שונות. יבוא מכולות חייב להתבצע בליווי וייעוץ מקצועי של מומחים המכירים את הסכמי הסחר השונים ואת חוקי הייבוא והייצוא.
תחום יבוא מכולות הולך ומתפתח וזאת נוכח היקפי פעילות המסחר ההולכים וגדלים עם סין, ארה"ב ומדינות האיחוד האירופאי.
השימוש במכולות חוסך בעלויות ומאפשר לשנע מטענים גדולים וכבדים לכל קצווי העולם ולייבא סחורה בכמויות גדולות מכל מקום. יבוא מכולות מהווה את הדבר בחם בעולם הסחר הבינלאומי.
בבואכם לבחור ולבחון אפשרות ליבוא מכולות, הרי שרצוי להסתייע בגורמי מקצוע בעל ניסיון וידע בתחום. המומחים יבצעו עבורכם בדיקות שונות על מנת להתאים את אופן השילוח לצרכיכם ומאפייניכם האישיים. הבדיקה המקדימה תאפשר לכם לבחור נכונה את סוג וגודל המכולה בהתאם לסוג הסחורה אותה אתם מייבאים.
הבדיקות כוללות את סוג וגובה המיסוי, האם ישנן דרישות יבוא בלתי מכסיות דוגמת רישוי, חובת סימון ומכון התקנים? מהו המחיר לאחר ההוצאות הנלוות והמיסים? מהיכן כדאי לייבא? והאם ישנם הגבלים או איסורי קנייה מהמדינה המסוימת?
תחום היבוא מהווה מרכיב חשוב ומרכזי בעולם הסחר והעסקים הבינלאומי. ענף היבוא מושך אליו יזמים ומשקיעים רבים המזהים את הפוטנציאל הרב הטמון בתחום זה.
רבים מאתנו מכירים מישהו שמייבא לארץ מוצרים בין אם ביבוא אישי או מסחרי ומדובר באפיק שיכול להוביל לצמיחה והצלחה עסקית ופיננסית. במידה ואתם בוחנים את האפשרות לייבא, חשוב לבצע בדיקות כדאיות ולהכיר את ההיבטים הרלוונטיים שיקבעו האם מדובר בהחלטה והשקעה נבונה.
טרם אתם מקבלים החלטה לייבא לארץ מוצרים או סחורה כלשהי, יש לשאול אתם עצמכם מספר שאלות:
- האם השוק זקוק למוצר?שאלות אלה יסייעו בידכם לקבל החלטה מושכלת ונכונה. על מנת לחסוך מכם את ההתמודדות עם שאלות אלה, אפשר לומר מראש כי התשובה לשאלות אלה תהיה, ברוב המקרים חיובית, שכן מי שבוחן אפשרות לייבוא מאמין בעצמו ובהצלחתו.
ובכל זאת יש לבדוק היטב ובצורה מעמיקה פרמטרים שונים בהם: עלות המוצר, עלויות הובלה, דרישות תקינה ומכס, עלויות אחסנה, אחריות, שיווק והפצה וכו'. קבלת ייעוץ וליווי מידי אנשי מקצוע מומחים ומנוסים תספק לכם תשובות מדויקות לשאלות הללו ומושג לגבי כדאיות המהלך.
עלות הובלה – עלות הובלה מהווה העמסה על המחיר הקבוע. עלות ההובלה משתנה בהתאם למדינה ממנה אתם מייבאים, נפח המוצרים, מרחק השינוע ורמת המחירים המשתנה בין המדינות השונות.
עלויות מכס ותקינה – כל מוצר שאתם מייבאים מסווג באמצעות שמונה ספרות, כאשר ארבע הספרות הראשונות זהות לכל המוצרים בכל העולם ומגדירות האם המוצרים חייבים במכס, בתקן או במכסה. בדיקה זו חשוב שתתבצע בידי עמיל מכס מורשה ומוסמך שיספק לכם תחשיב מדויק לגבי עלויות המכס והתקינה.
כמות – העלות הסופית של המוצר נקבעת על פי כמות המוצרים הראשונית ופיזור העלויות הקבועות. ככל שתזמינו כמות גדולה יותר, כך עלותו הסופית של המוצר תקטן.
לוגיסטיקה – עלויות הלוגיסטיקה והאחסנה משפיעות על תמחור המוצר. יש הביא בחשבון ולשקלל עלות מחסן, ארנונה, שכירות, ביטוח, מערכות כיבוי אש, טלפון, חשמל, מחשוב, מחסנאי ועלויות שינוע והפצה וזאת על מנת לקבל אומדן נכון של הוצאות מול הכנסות.
אחריות – יש לבחון את הסכם האחריות מול היצרן וזאת על מנת לדעת מי נושא בעלויות פיצוי ללקוח במקרה של מוצר פגום.
מיכאל גלי, ראש תחום בדיקות מקצועיות בתכניות הסיוע של סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה בשנים האחרונות בכתבה מקיפה עם תובנות ועצות היכולות לסייע לחברות יצואניות בנושאים הבאים: בחירת שוק היעד, מחקר ומודיעין, הכנת התשתית לחדירה, השגת הלקוחות הראשונים, ניהול מוצר, יצירת לידים, בניית מערך שותפים ומפיצים והשפעות הקורונה על ההחלטות שלנו.
אז מה "עובד" ומה "לא עובד" בכניסה לשוקי ייצוא והתנעת צמיחה בהם?תובנות כלליות:שיווק הוא מקצוע, שיווק בינלאומי הוא מקצוע – בלא מעט חברות משמשים בתפקידי שיווק בינלאומי נושאי תפקיד שאינם בעלי כישורים מתאימים להוביל את קידום העסקים הבינלאומיים של החברה. חלקם לא מבינים ששיווק הוא מקצוע עם תשתית קונספטואלית ופרקטיקות מובהקות ושיש בשיווק "נכון ולא נכון".
שיווק, מכירות ופיתוח עסקי הם מקצועות שונים – בכל חברה ישנם תפקידי שיווק ותפקידי מכירות. אלו מקצועות שונים ומשלימים. כל אחד מהמקצועות מתאים לאנשים בעלי כישורים ומבנה אישיות שונה. לעתים אין ברירה, בעיקר בחברות קטנות, ונושא תפקיד אחד מבצע גם תפקידי שיווק וגם מכירות, אך עדיין אלו משימות שונות. בלא מעט חברות הגדרות התפקיד והמשימות לא ברורות. לעתים יש הגיון להקים גם פונקצית פיתוח עסקי. בכל מקרה צריך לדעת שפיתוח עסקי אינה פעילות זהה למכירות.
שיווק דיגיטלי הוא מקצוע ובתוכו יש מגוון מיומנויות – אי אפשר להיות משווק בינלאומי כיום ללא פעילות דיגיטלית מקצועית. גם אם אתם פועלים בתעשייה מסורתית ובשוק שמרני, הלקוחות שלכם אוספים מידע באינטרנט. הם תמיד יחפשו עליכם מידע באינטרנט ועל פיו יגבשו דעה. זה יקרה גם כאשר הם מחפשים פתרון לבעיה המעסיקה אותם וגם לאחר שפניתם אליהם אתם באופן יזום. אתר מעודכן טכנולוגית ותוכן שיווקי ברמה גבוהה הם תנאים הכרחיים להצלחה לכל חברה. מגוון ההתמחויות בתוך שיווק דיגיטלי הוא גדול. רכשו יכולות באותן מיומנויות דיגיטליות שהן קריטיות עבורכם דרך גיוס עובדים מתאימים או שימוש במומחים חיצוניים.
שיווק הוא מקצוע שדורש לעיתים לקבל החלטות שנוגדות את האינטואיציה – אינטואיציה היא יכולת מופשטת שמנהלים נוטים להסתמך עליה יותר מדי. כאשר אין לכם ידע וניסיון בקונטקסט הנדרש (שוק, תרבות, תחום עיסוק, מוצר) רוב הסיכויים שהאינטואיציה שלכם תוביל אתכם להחלטות מוטעות. אציג כמה תובנות אינטואיטיביות שכיחות ומוטעות שנראות הגיוניות:
אם המוצר עונה על הצרכים של הלקוח הישראלי קרוב לוודאי שיענה על צרכי הלקוחות בשוק היעד.
שוק גדול עדיף על שוק קטן כי יש בו יותר הזדמנויות.
אם הצלחנו בגרמניה, אין שום סיבה שלא נצליח בצרפת או אנגליה.
אם לקח לנו חצי שנה לסגור עסקה בארה"ב, גם בגרמניה, סין, הודו…ייקח פרק זמן דומה.
הדרך היחידה להימנע מטעויות היא לקבל החלטות רק על בסיס מידע רלבנטי לשוק הספציפי. לפני כל החלטה משמעותית אספו מידע בשוק היעד.
חדירה מוצלחת לשוק חדש כרוכה בפיצוח נוסחה מרובת משתנים – כניסה לשוק חדש היא משימה לא פשוטה. פער הידע והניסיון בין היצואן היושב בישראל ובין המתחרים הפעילים בשוק היעד הוא גדול. כדי להצליח בחדירה נדרש איסוף מידע שיטתי בסדרה ארוכה של משתנים (העיקריים: צרכי הלקוחות, הצעות המתחרים ואופן פעילותם וערוצי ההפצה). רק כך יכול היצואן לקבל החלטות נכונות, למצוא את המקום המתאים עבורו בשוק היעד ואת מתכונת הפעילות המדויקת. אין קיצורי דרך ואין פתרונות קסם, זהו מאמץ מתמשך.
חדירה לשוק זר אינה שחזור הפעילות בשוק המקומי עם התאמות קלות – בעת חדירה לשוק חדש הנטייה הטבעית של חברות היא להסתמך על הניסיון שצברו בשוק המקומי ובשווקים אחרים בו הן פועלות. מכיוון שקיימים הבדלים בין שווקים, הניסיון משווקים אחרים עלול להטעות ולהוביל לקבלת החלטות לא טובות. בתחילת הדרך מסקנות משוק אחר יכולות להיות לכל היותר היפוטזה שדורשת תיקוף.
אי אפשר להיות "חצי בהריון" – חברות שפונות לאפיק הבינלאומי חייבות להיות מחויבות 100% למהלך. לא תגיעו להישגים, אם לא תקצו משאבי כוח אדם וכסף.
https://www.unitedxp.co.il/global-marketing-2/
https://www.unitedxp.co.il/global-marketing-3/