יום שלישי, 23 באפריל 2019

עמילות מכס

חברת "יחדיו – שילוח בינלאומי ועמילות מכס בע"מ" מציעה עבודה מקצועית מאוד מול גורמי המכס ומול הגורמים בחו"ל שקשורים לכל שילוח.

יום רביעי, 17 באפריל 2019

לין לרה״מ: יש להעביר חוק ספציפי לנמלי ישראל

על פי יוזמת החוק מוצע לאסור שביתה בנמלי הים בחוק, כאשר הכרעה בסכסוכי עבודה תוכרע על ידי ועדת בוררים.

יום שבת, 13 באפריל 2019

התחלת תהליך היבוא

כל איש עסקים המתעסק ביבוא או ביצוא נעזר בשלושה אנשי מקצוע מרכזיים:
  1. סוכן ייבוא
  2. משלח בינלאומי
  3. עמיל מכס

סוכן ייבוא

תפקידו של סוכן הייבוא הוא לתווך בין הספק לייבואן והוא מתפקד כנציגו הרשמי של ספק הסחורה או היצרן. הסוכן, מציג דוגמאות של המוצרים המדוברים, מתמקח על מחיר וזמני ההפקה ובעצם חותם על החוזה הרשמי.

את גמולו מקבל הסוכן מהספק בחו"ל עבורו הוא עובד על ידי קבלת עמלה על כל מכירה.
ל"יחדיו" נציגים במקומות רבים בעולם, לרבות סין, טורקיה וארה"ב.

נציגינו מכירים באופן מקיף את מגוון היצרנים הפוטנציאלים ויודעים כיצד להתאים עבורך את היצרן המתאים ביותר הן מבחינת אמינות והן מבחינת איכות ומחיר.

אנו נשמח לרכז עבורך את כל המידע לגבי עלות המשלח לארץ, סיווגי מכס, ביטוחים וכדומה כדי שתוכל לדעת בדיוק מה תהייה עלות המוצר הסופית עבורך.

משלח בינלאומי

תפקידו העיקרי של המשלח הוא לדאוג להובלתה של הסחורה ממחסני הספקים עד לייבואנים בארץ היעד.
לשם כך, ידאג המשלח לסמן את האריזות, לסדר אותן במכולות המתאימות ולהנפיק את כל המסמכים הדרושים לכך כגון: שטרי מטען, תעודות מקור ומסמכי ייבוא נוספים. ברוב המקרים מחזיק המשלח מחסנים לצורך שמירה ומיון כלל הסחורות שבאחריותו.

עמיל מכס

עמיל מכס או סוכן מכס, הינו סוכן המוסמך על-ידי המדינה לייצג אנשי עסקים מול רשויות המכס. על הסוכן להיות בקיא בכל נהלי הסחר הבינלאומי.

בהגדרת תפקידו, אמון עמיל המכס על כלל התהליכים השונים הנכללים ביבוא ויצוא סחורה מהארץ מול שלטונות המכס. עליו להכין ולמלא את הטפסים הנדרשים, לדאוג לטובת היבואן או היצואן בתנאי תשלום המיסים ולהתאים את סוג הסחורה לסיווג המס באופן שיהיה מקובל על ידי שלטונות.

עמילי מכס ממקמים את סניפיהם בתחנות המכס השונות. עמיל המכס מתמצא בכל השלבים וההגבלות ביבוא ויצוא ומוסמך לייעץ ברזי חוקי היבוא, כגון: איסורים, הגבלות וכדומה. בנוסף לאישור המסמכים, עמיל מכס מקצועי מסוגל לספק שירותים נלווים המקלים על השילוח הבינלאומי, כגון: הובלה יבשתית, מחסני ערובה, הובלה ימית הכוללת לפעמים גם ביטוח ועוד.

יום רביעי, 3 באפריל 2019

בשל השיבושים: ירידה של 3.2% בפעילות המכולות בנמל אשדוד ב-2018

ברציפי הנמל נפרקו במהלך השנה 1.477 מיליון TEUלעומת 1.525 מיליון TEU אשתקד. החברה מדווחת על ירידה בתפוקות התפעוליות בשל שיבושי עבודה, תקלות במנופים ועיכוב במסירת המנופים המוגבהים ברציף 23. חברת הנמל השקיעה כ-130 מיליון שקל בשדרוג תשתיות ורכישת ציוד – עליי
חברת נמל אשדוד מסכמת את שנת 2018 בה המשיכה להיות חברה רווחית הנהנית משיאים תפעוליים ומגדילה את היקפי פעילותה. במהלך שנת 2018 חוותה חברת נמל אשדוד עלייה דרסטית במספר ימי השביתות והעיצומים, שהתרחשו בחברה על רקע המו״מ להסכם רפורמה חדש בין המדינה והחברה ובין ההסתדרות והוועדים כמו גם מחסור בכוח אדם.
בנוסף, במהלך הרבעון הראשון והשני של 2018, התמודדה החברה עם ירידה בתפוקות התפעוליות בשל שיבושי עבודה ובשל תקלות מנופים ישנים שהותקנו על ידי רשות הנמלים, ואשר אילצו את החברה לבצע בהם תיקונים חוזרים ונשנים. כמו כן חל עיכוב של שנה במסירת המנופים המוגבהים ברציף 23 עקב הפרה של החוזה ע״י החברה הספרדית אשר ביצעה השדרוג. תפוקות נמוכות אלו במהלך החציון הראשון של 2018 מנעה מהחברה מלהציג גידול בהכנסות וברווחיות. סך הכנסות חברת נמל אשדוד בשנת 2018 עמדו על 1.16 מיליארד שקל – ירידה של 6% לעומת 2017 עם הכנסות של 1.24 מיליארד שקל.
בשנת 2018 הסתכם הרווח הגולמי של חברת נמל אשדוד ב-250.53 מיליון שקל – ירידה של 19.5% לעומת שנת 2017 במהלכה נרשם רווח גולמי של 311 מיליון שקל. הרווח התפעולי בשנת 2018 עמד על 122 מיליון שקל – ירידה של 37% ביחס לשנת 2017.
חברת נמל מדווחת כי בסקטור המכולות נפרקו ונטענו ברציפי הנמל 1.477 מיליון  TEU– ירידה של 3.2% לעומת שנת 2017 במהלכה שונעו 1.525 מיליון TEU. ביבוא כלי הרכב חלה ירידה של 13.9% והיבוא הסתכם ב-138 אלף רכבים.
במטעני תפזורת חלה ירידה קלה של 0.4% עם טיפול ב-8.33 מיליון טון לעומת 8.36 מיליון טון בשנת 2017. סך כ היקף המטענים שעברו ברציפי נמל אשדוד ב-2018 הסתכמו ב-21.73 מיליון טון לעומת 22.55 מיליון טון מטען בשנת 2017 – ירידה של 3.7%.
בשנת 2018 הגדילה חברת נמל אשדוד באופן ניכר את השקעתה בתשתיות. היקף ההשקעה של החברה בציוד ובתשתיות ב-2018 הסתכם ב-130.3 מיליון שקל גידול של 62% לעומת סכום של 80 מיליון שקל בשנת 2017. השקעות אלו כוללות השקעות בציוד חדש וכן השקעות בתשתיות שמטרתן להכין את החברה לתחרות עם הקמתן של שני הנמלים החדשים – נמל הדרום באשדוד ונמל המפרץ בחיפה.
נציין כי חברת נמל חיפה אשר דיווחה על תוצאותיה הכספיות עבור שנת 2018 נהנתה דווקא משנת שיא, וזאת גם הודות לעיצומים והשבתות בנמל אשדוד אשר גרמו לאניות לדלג על פקידת נמל אשדוד ולהגיע במקום זאת לנמל חיפה. אשל ארמוני, יו״ר חברת נמל חיפה, ציין כי תוצאות השיא של נמל חיפה הושגו ״הודות לשת״פ בין הדירקטוריון, ההנהלה, הוועדים והעובדים״.
בחברת נמל אשדוד, לעומת זאת, אמור להיערך מחר שימוע למנכ״ל חברת נמל אשדוד, יצחק בלומנטל, שנעשה ביוזמת יו״רית החברה, אורנה הוזמן בכור.