יום רביעי, 24 באפריל 2019

מהו תצהיר יצואן, למה הוא נועד והאם מתעכב יישומו?

עמירם הלוי טוען במאמר דעה כי בישראל קיימים היום יצואנים בתחום היצוא הבטחוני והדו-שימושי אשר עוברים על חוק הפיקוח על היצוא שכן אינם ממלאים תצהיר יצואן.

עמילות מכס


מכולות שמגיעות לישראל
סחורות המגיעות לישראל מרוכזות במכולות גדולות, שעושות את דרכן דרך הים, האוויר או הקרקע. מכולות אלה מאוכלסות זמנית, במחסני המכס הישראלי, כשעל בעליהן לשחרר אותן במהירות רבה ככל שניתן. זאת כדי להימנע מהוצאות מיותרות כגון קנסות ותשלומים שונים הקשורים למכולה ולתכולה שבה.
מכולה שנשארת זמן רב במכס יכולה לגרום נזקים שונים, שחלקם קשורים גם להתנהלות של היבואן מול הלקוחות שלו שמחכים לסחורה. לכן עמיל מכס איכותי ויעיל שמכיר היטב את התחום ואת הגורמים הרלוונטיים במכס, הוא אדם חשוב עבור כל מי שרוצה לראות כיצד הטפסים הנכונים ממולאים במדויק ומוגשים מיידית כדי לשחרר במהרה כל מכולה.
מה כולל שירות של עמילות מכס?
כמו בכל תחום אחר בשוק הישראלי, אנו יכולים לזהות הבדלים לא קטנים בין אנשי מקצוע שמציעים את שירותיהם לכל דורש בכל עניין. כך, גם לגבי שירות חשוב שמציע עמיל המכס ניתן לזהות עד כמה יכולת התעסקות מסודרת ואחראית של אדם מנוסה מדגישה הבדל גדול בינו ולבין אחרים שעוסקים בעבודה זו מול המכס בארץ.
היכולות של אדם מקצועי בתחום זה מציגות היכרות עם כל סוגי ההובלה, אחריות על ביטוח תכולת המכולה לאורך כל הדרך שהיא עושה, קשר רציף עם הגורמים הרלוונטיים בחו"ל, יחסים מסודרים מול עובדי המכס בישראל, ידע מעמיק בכל נבכי הבירוקרטיה וכמובן גם יחס אישי לכל לקוח שזקוק לשירותיו החשובים.
למה לעבוד איתנו כשצריך עמיל מכס?
מאחר וישראל של השנים האחרונות מציגה שוק מסחרי גדול יותר מאשר זה שהכרנו בשנות השבעים או השמונים של המאה הקודמת, הרי שזה ברור לכולנו עד כמה ההיצע של עמילי מכס אינו קטן. אך הדבר רק מדגיש את החשיבות של מציאת מומחה בתחום זה, לא פחות, כדי שכל מכולה תגיע במהרה ליעדה.
חברת "יחדיו – שילוח בינלאומי ועמילות מכס בע"מ" מציעה עבודה מקצועית מאוד מול גורמי המכס ומול הגורמים בחו"ל שקשורים לכל שילוח. זאת בזכות אנשים שמתמחים בתחום זה כבר שנים רבות תחת קורת גג רחבה אחת של חברה גדולה, כך שבכל נקודת זמן יש לכל לקוח שלנו למי לפנות כדי למנוע כל מכשול הקשור למכס.

יום שלישי, 23 באפריל 2019

עמילות מכס

חברת "יחדיו – שילוח בינלאומי ועמילות מכס בע"מ" מציעה עבודה מקצועית מאוד מול גורמי המכס ומול הגורמים בחו"ל שקשורים לכל שילוח.

יום רביעי, 17 באפריל 2019

לין לרה״מ: יש להעביר חוק ספציפי לנמלי ישראל

על פי יוזמת החוק מוצע לאסור שביתה בנמלי הים בחוק, כאשר הכרעה בסכסוכי עבודה תוכרע על ידי ועדת בוררים.

יום שבת, 13 באפריל 2019

התחלת תהליך היבוא

כל איש עסקים המתעסק ביבוא או ביצוא נעזר בשלושה אנשי מקצוע מרכזיים:
  1. סוכן ייבוא
  2. משלח בינלאומי
  3. עמיל מכס

סוכן ייבוא

תפקידו של סוכן הייבוא הוא לתווך בין הספק לייבואן והוא מתפקד כנציגו הרשמי של ספק הסחורה או היצרן. הסוכן, מציג דוגמאות של המוצרים המדוברים, מתמקח על מחיר וזמני ההפקה ובעצם חותם על החוזה הרשמי.

את גמולו מקבל הסוכן מהספק בחו"ל עבורו הוא עובד על ידי קבלת עמלה על כל מכירה.
ל"יחדיו" נציגים במקומות רבים בעולם, לרבות סין, טורקיה וארה"ב.

נציגינו מכירים באופן מקיף את מגוון היצרנים הפוטנציאלים ויודעים כיצד להתאים עבורך את היצרן המתאים ביותר הן מבחינת אמינות והן מבחינת איכות ומחיר.

אנו נשמח לרכז עבורך את כל המידע לגבי עלות המשלח לארץ, סיווגי מכס, ביטוחים וכדומה כדי שתוכל לדעת בדיוק מה תהייה עלות המוצר הסופית עבורך.

משלח בינלאומי

תפקידו העיקרי של המשלח הוא לדאוג להובלתה של הסחורה ממחסני הספקים עד לייבואנים בארץ היעד.
לשם כך, ידאג המשלח לסמן את האריזות, לסדר אותן במכולות המתאימות ולהנפיק את כל המסמכים הדרושים לכך כגון: שטרי מטען, תעודות מקור ומסמכי ייבוא נוספים. ברוב המקרים מחזיק המשלח מחסנים לצורך שמירה ומיון כלל הסחורות שבאחריותו.

עמיל מכס

עמיל מכס או סוכן מכס, הינו סוכן המוסמך על-ידי המדינה לייצג אנשי עסקים מול רשויות המכס. על הסוכן להיות בקיא בכל נהלי הסחר הבינלאומי.

בהגדרת תפקידו, אמון עמיל המכס על כלל התהליכים השונים הנכללים ביבוא ויצוא סחורה מהארץ מול שלטונות המכס. עליו להכין ולמלא את הטפסים הנדרשים, לדאוג לטובת היבואן או היצואן בתנאי תשלום המיסים ולהתאים את סוג הסחורה לסיווג המס באופן שיהיה מקובל על ידי שלטונות.

עמילי מכס ממקמים את סניפיהם בתחנות המכס השונות. עמיל המכס מתמצא בכל השלבים וההגבלות ביבוא ויצוא ומוסמך לייעץ ברזי חוקי היבוא, כגון: איסורים, הגבלות וכדומה. בנוסף לאישור המסמכים, עמיל מכס מקצועי מסוגל לספק שירותים נלווים המקלים על השילוח הבינלאומי, כגון: הובלה יבשתית, מחסני ערובה, הובלה ימית הכוללת לפעמים גם ביטוח ועוד.

יום רביעי, 3 באפריל 2019

בשל השיבושים: ירידה של 3.2% בפעילות המכולות בנמל אשדוד ב-2018

ברציפי הנמל נפרקו במהלך השנה 1.477 מיליון TEUלעומת 1.525 מיליון TEU אשתקד. החברה מדווחת על ירידה בתפוקות התפעוליות בשל שיבושי עבודה, תקלות במנופים ועיכוב במסירת המנופים המוגבהים ברציף 23. חברת הנמל השקיעה כ-130 מיליון שקל בשדרוג תשתיות ורכישת ציוד – עליי
חברת נמל אשדוד מסכמת את שנת 2018 בה המשיכה להיות חברה רווחית הנהנית משיאים תפעוליים ומגדילה את היקפי פעילותה. במהלך שנת 2018 חוותה חברת נמל אשדוד עלייה דרסטית במספר ימי השביתות והעיצומים, שהתרחשו בחברה על רקע המו״מ להסכם רפורמה חדש בין המדינה והחברה ובין ההסתדרות והוועדים כמו גם מחסור בכוח אדם.
בנוסף, במהלך הרבעון הראשון והשני של 2018, התמודדה החברה עם ירידה בתפוקות התפעוליות בשל שיבושי עבודה ובשל תקלות מנופים ישנים שהותקנו על ידי רשות הנמלים, ואשר אילצו את החברה לבצע בהם תיקונים חוזרים ונשנים. כמו כן חל עיכוב של שנה במסירת המנופים המוגבהים ברציף 23 עקב הפרה של החוזה ע״י החברה הספרדית אשר ביצעה השדרוג. תפוקות נמוכות אלו במהלך החציון הראשון של 2018 מנעה מהחברה מלהציג גידול בהכנסות וברווחיות. סך הכנסות חברת נמל אשדוד בשנת 2018 עמדו על 1.16 מיליארד שקל – ירידה של 6% לעומת 2017 עם הכנסות של 1.24 מיליארד שקל.
בשנת 2018 הסתכם הרווח הגולמי של חברת נמל אשדוד ב-250.53 מיליון שקל – ירידה של 19.5% לעומת שנת 2017 במהלכה נרשם רווח גולמי של 311 מיליון שקל. הרווח התפעולי בשנת 2018 עמד על 122 מיליון שקל – ירידה של 37% ביחס לשנת 2017.
חברת נמל מדווחת כי בסקטור המכולות נפרקו ונטענו ברציפי הנמל 1.477 מיליון  TEU– ירידה של 3.2% לעומת שנת 2017 במהלכה שונעו 1.525 מיליון TEU. ביבוא כלי הרכב חלה ירידה של 13.9% והיבוא הסתכם ב-138 אלף רכבים.
במטעני תפזורת חלה ירידה קלה של 0.4% עם טיפול ב-8.33 מיליון טון לעומת 8.36 מיליון טון בשנת 2017. סך כ היקף המטענים שעברו ברציפי נמל אשדוד ב-2018 הסתכמו ב-21.73 מיליון טון לעומת 22.55 מיליון טון מטען בשנת 2017 – ירידה של 3.7%.
בשנת 2018 הגדילה חברת נמל אשדוד באופן ניכר את השקעתה בתשתיות. היקף ההשקעה של החברה בציוד ובתשתיות ב-2018 הסתכם ב-130.3 מיליון שקל גידול של 62% לעומת סכום של 80 מיליון שקל בשנת 2017. השקעות אלו כוללות השקעות בציוד חדש וכן השקעות בתשתיות שמטרתן להכין את החברה לתחרות עם הקמתן של שני הנמלים החדשים – נמל הדרום באשדוד ונמל המפרץ בחיפה.
נציין כי חברת נמל חיפה אשר דיווחה על תוצאותיה הכספיות עבור שנת 2018 נהנתה דווקא משנת שיא, וזאת גם הודות לעיצומים והשבתות בנמל אשדוד אשר גרמו לאניות לדלג על פקידת נמל אשדוד ולהגיע במקום זאת לנמל חיפה. אשל ארמוני, יו״ר חברת נמל חיפה, ציין כי תוצאות השיא של נמל חיפה הושגו ״הודות לשת״פ בין הדירקטוריון, ההנהלה, הוועדים והעובדים״.
בחברת נמל אשדוד, לעומת זאת, אמור להיערך מחר שימוע למנכ״ל חברת נמל אשדוד, יצחק בלומנטל, שנעשה ביוזמת יו״רית החברה, אורנה הוזמן בכור.

בשל השיבושים: ירידה של 3.2% בפעילות המכולות בנמל אשדוד ב-2018

ברציפי הנמל נפרקו במהלך השנה 1.477 מיליון TEUלעומת 1.525 מיליון TEU אשתקד.

יום רביעי, 27 במרץ 2019

יבוא יצוא בים ובאוויר



הלקוח פעמים רבות נמצא בהתלבטות של כדאיות שינוע הסחורה בים או באוויר ביצוא סחורות או יבוא
אנו בחברת יחדיו נותנים מענה ופתרון  לכדאיות שינוע הסחורה בהתאם למידות משקל ונפח תוך הקפדה על ביצוע לוגיסטי וקבלת ההחלטות וחסכון כלכלי כשירות ללקוח.

שיקולים בבחירת יבוא יצוא בים ובאוויר

שיקול משמעותי הוא שיקול העלות, כמה חוסך לכם כל מערך שינוע?
אנשי עסקים חושבים על השורה התחתונה ויש להם תקציב סגור. לכן, ברור שרוצים שעבודת יבוא יצוא בים ובאוויר תעלה כמה שפחות.

לרוב, שילוח ימי עולה פחות, אבל זה תלוי בכל מיני גורמים. למשל, ספקים אוויריים יחייבו אתכם על פי כמות / משקל. לעומת זאת, בים מחייבים על פי גודל המכולה. המשקל משפיע, אבל זה תלוי בגודל.
כי בכל מקרה, תשלמו על מכולה שלמה, לכן אם יש לכם דברים קטנים או לא שווה לקחת שילוח ימי. קחו בחשבון גם דמי אחסנה בנמל, שחרור ממכס ועוד.

שיקול משמעותי הוא שיקול המהירות. באוויר, אין ספק, זה מגיע מהר יותר. לכן תלוי בסחורה שלכם: אם זה בהול, זמן שווה כסף. אם יש זמן, נגיד, שלושה או ארבעה שבועות לחכות, אז הים יהיה הרבה יותר זול ואיטי.

שיקול חשוב הוא האמינות. נכון, שילוח אווירי הוא תחום צעיר יותר, אבל יש בו יותר אמינות, בעיקר כי הוא מגיע ישר מנקודה לנקודה, ואפשר באמצעות ברקודים לעקוב אחרי השילוח.

שיקול חשוב הוא השפעה על הסביבה. אנחנו אנשי עסקים אבל כסף זה לא הכול, וחשוב לשמור על הסביבה. במובן זה, אווירונים מזהמים הרבה יותר מאוניות.

למה דווקא איתנו?

חברת יחדיו – שילוח בינלאומי ועמילות מכס בע"מ היא החברה המקצועית ביותר בכל הסיוע לבחירה.
בחירת טכנולוגיה או דרך לשנע את התכולה, ליווי מרגע קבלת הזמנה ועד שחרור המשלוח אפשרויות אלו אנו נשמח להעמיד לרשותכם באמצעות הידע, הניסיון והקשרים שלנו, לבחור את הדרך הטובה וגם ללוות אותה הלכה למעשה.

יום ראשון, 24 במרץ 2019

מועצת המובילים: מורידים את ההתייצבות בנמל אשדוד ב-50%

מועצת המובילים הפיצה הודעה לחברי המועצה כי ״על פי הדיווח של חברות הובלה וחברי פורום משתמשי הנמלים, מתקיימים עיצומים בנמל אשדוד״.
בעקבות כך, מסרה מועצת המובילים כי על חברות ההובלה להוריד את ההתייצבות בנמל אשדוד ב-50%.
מקור במועצת המובילים ציין כי ״נמל חיפה עמוס מאוד במטענים וכלי רכב פרטיים שחוסמים שטחי תפעול ונמל אשדוד בעיצומים. אתמול ירד קצב הפריקה של מטען כללי מ-42 משאיות בשלוש שעות ל-25 משאיות ב-4.5 שעות.
נציין כי ועד עובדי נמל אשדוד ממשיך לטעון כי תחזוקה לקויה של מנופים פוגעת בתפוקות וציינו כי אתמול בבבוקר נפלו שני חלקי מנוף.

מועצת המובילים: מורידים את ההתייצבות בנמל אשדוד ב-50%

מועצת המובילים הפיצה הודעה לחברי המועצה כי ״על פי הדיווח של חברות הובלה וחברי פורום משתמשי הנמלים, מתקיימים עיצומים בנמל אשדוד״.

יום חמישי, 21 במרץ 2019

ההסתדרות לבית הדין: 3 ימי עבודה אינם משקפים ממוצע פעולות לשעה

בית הדין לעבודה קיבל את עמדת חברת נמל אשדוד והוציא צו להפסקת העיצומים בנמל במסגרתו הורה לעובדים ולהסתדרות לבטל כל הוראה לשיבוש העבודה בנמל.

יום חמישי, 14 במרץ 2019

נמל אשדוד: העובדים ישובו לעבודה סדירה

הצדדים הגיעו להסכמה במסגרתה יחזרו העובדים ל״קיום עבודה סדירה ותקינה, ובכלל זה קצב עבודה של 24 פעולות בממוצע לשעה של עובדי סקטור ציוד מכני״. 

יום רביעי, 13 במרץ 2019

נמל אשדוד: עובדים לא מתייצבים לעבודה, מדווחים על מחלה

אתמול לא התייצבו לעבודתם 18 עובדי תפעול, בהם 6 מנופאים, אשר דיווחו על מחלה המונעת מהם להגיע למשמרת. נמל אשדוד: נפנה בשעות הקרובות לבית הדין האזורי לעבודה