יום ראשון, 6 במרץ 2022

תעלת סואץ: עלייה נוספת בתעריפי אגרות המעבר




החל מה-1 במרץ מתייקרות אגרות המעבר בתעלת סואץ בשיעור של עד 10%. נזכיר כי ב-1 בפברואר כבר התייקרו האגרות בכ-6% לכל כלי השיט העוברים בתעלה, למעט ספינות נוסעים ומכליות גז.

החל מהיום (1/3) מתייקרות אגרות המעבר בתעלת סואץ בשיעור של עד 10%. רשות תעלת סואץ הודיעה על ההעלאה בשבת בלילה. נזכיר כי ב-1 בפברואר כבר התייקרו האגרות בכ-6% לכל כלי השיט העוברים בתעלה, למעט ספינות נוסעים ומכליות גז.

הרשות הסבירה שההחלטה התקבלה ״על סמך הצמיחה המרשימה בסחר העולמי, השיפור בענף הספנות, פיתוח מסלולי הניווט (בתעלה) ושיפור שירותי המעבר בתעלת סואץ״. מחירי האגרות שונים על פי סוג הספינות. כך למשל מכליות הנפט ומוצריו יצטרכו לשלם עוד 5% מהיום כדי לעבור בתעלה. על מכליות המובילות גז וכן על אניות המובילות מוצרים כימיים לשלם עוד 10% כדי לעבור בתעלה.

במצרים מעריכים כי ייקור האגרות לא ישפיע על התנועה בתעלה בייחוד בתקופה הנוכחית כשלכלי השיט אין ממש אלטרנטיבה עקב עליית מחירי הדלקים.

אתמול (2/3) החלה ״רשות תעלת סואץ״ המצרית ליישם את החלטתה לייקר את אגרות המעבר לכל סוגי הספינות העוברות בתעלה ב-6%, ואת למעט ספינות תיירים ומכליות גז נוזלי. בתחילת ינואר החלה הרשות לצמצם ההנחות שנעו בין 5% ל-10% שנתנה לקווי הספנות המשתמשים בנתיב השיט הבינלאומי.

״רשות התעלה״ נימקה את החלטתה להפחית את ההנחות עליהן הכריזה במהלך משבר הקורונה בכך שהיא ״מעוניינת להפיק תועלת מהגידול בתנועת השיט העולמית, במיוחד עבור ספינות מכולות, לאחר פתיחת הנמלים מחדש וחידוש העבודות בהם במלוא התפוקה״. תנועת הגז הנוזלי בתעלת סואץ מהווה כ-4.5% מסך תנועת הסחר העוברת בתעלה. במצרים הסבירו שהפטור לספינות הקרוז מדמי מעבר מוגדלים תואם מצבה של התיירות העולמית, שנפגעה קשות במהלך השנתיים האחרונות עקב התפשטות הקורונה בעולם.

במקביל, אוסמה רביע, ראש רשות התעלה אמר אתמול שבמהלך חודש ינואר 2021 הגיעה תנועת הספינות בתעלה ל-1,774, עלייה של 11% לעומת השנה שעברה. רביע הוסיף בראיון לתכנית טלוויזיה שהתעלה השיגה בחודש ינואר הכנסה בשווי של 544 מיליון דולר, עלייה של 10% לעומת השנה שעברה.

פורסם באתר – www.port2port.co.il

יום רביעי, 2 במרץ 2022

יחדיו שילוח בינלאומי ועמילות מכס בע"מ



חברת "יחדיו שילוח בינלאומי ועמילות מכס בע"מ מתמחה בשינוע מטעני יבוא ויצוא בים באוויר ומתן שירותי עמילות מכס

יום שלישי, 1 במרץ 2022

Ashdod Port completed a significant phase in the 500 million shekel project to upgrade Platform 21

 

Ashdod Port is presently completing one of its more complex operational projects  after extensive renovations on the western side of Platform 21.

At the end of the process grain ships will be able to unload on the western side the platform.

This is part of a significant strategic process, involving an investment of about half a billion shekels in preparation for the upcoming competition, to upgrade Platform 21 and make it deeper so that megaships will be able to dock there.

The total length of Platform 21 is 850 meters. This will allow large container ships, with a length of about 400 meters and a capacity of 18 thousand containers, to dock at the port. The upgrade also includes making the eastern side of the platform deeper – about 17.5 meters – and reinforcing it so that it can support cranes weighing 130 tons; with the western side reaching a depth of about 16 meters – suitable for large grain ships.

אתר נמל אשדוד: דו״ח מתעדכן בזמן אמת של תפוקות אניות ומנופים למכולות

 

הנתונים החדשים זמינים לכלל האוכלוסייה ומספקים את כל המידע אודות פריקה וטעינה של מכולות בנמל, כולל ממוצעי ביצוע לכל אנייה ולכל עגורן. שוקי ז׳אנה, מנכ״ל חברת נמל אשדוד: אנו רואים חשיבות עליונה בהגברת השקיפות. בעתיד נאפשר יכולת זו גם למטען כללי.

נמל אשדוד הוסיף עמוד חדש לאתר האינטרנט של הנמל, בעמוד זה ניתן יהיה למצוא דו״ח תפוקות אניות ומנופים למכולות המתעדכן בזמן אמת. כל המידע הרלוונטי אודות פריקה וטעינה של מכולות בנמל אשדוד, כולל ממוצעי ביצוע לכל אוניה ולכל עגורן.

הדו״ח פתוח לכלל האוכלוסייה ומאפשר לציבור הרחב לעקוב בזמן אמת בנתוני הפריקה והטעינה בנמל אשדוד. בנוסף, עבור כל אנייה הנכנסת לנמל אשדוד ניתן יהיה לקבל נתונים הכוללים את סוכן האנייה, קו האניות במסגרתו האנייה פועלת, מועד קשירת האנייה לרציף, מועד תחילת העבודה על האנייה. כמו כן, ניתן לעקוב אחר סך המכולות המתוכננות לפריקה וטעינה, מספר המכולות שנטענו ונפרקו בפועל, אחוז העבודה שהושלמה וקצב הפעולות הממוצע לשעת אנייה ולמשמרת.

הדו״ח לא מספק מידע רק על האניות, אלא גם על העגורנים העובדים על האניות. בכל דו״ח ניתן יהיה למצוא פירוט על קצב עבודת העגורן, מספר המכולות שפרק כל עגורן במהלך המשמרת, וכן מתי החל וסיים לעבוד. שירות נוסף הניתן בדו״ח החדש הינו תצורת מבנה המחסנים בבטן האנייה ונתונים נוספים עבור כל מחסן בנפרד.

לקישור לחצו על התמונה