יום שני, 5 בספטמבר 2022

כיצד יש לבחור חברת עמילות מכס מתאימה?

 

ככל שהעולם מתקדם בצעדי ענק היינו מצפים לייעול גם של תהליכים בירוקרטים שונים.

במציאות, זה קורה אבל לאט מאד ודוגמה לכך ניתן לראות בתחום של שילוח בינלאומי שבו אמנם צצו אפשרויות שינוע רבות ומגוונות אולם עדיין כל מי שעוסק בתחום של יבוא ויצוא נדרש להתמודד עם הסוגיה הסבוכה של שחרור סחורה מהמכס. התהליך עלול להיות מכביד ומעיק ולא בכדי חברת עמילות מכס מציעות את שירותיהן לקהל הרחב.

מהם שירותי עמילות מכס?

שירותי עמילות מכס הם למעשה חבילת מעטפת של שירותים שמטרתם להקל על היבואן או היצואן בהתמודדות עם התהליך הבירוקראטי שעלול להיות סבוך- שחרור סחורה מהמכס.

כל מי שעוסק בשילוח בינלאומי יודע שהגעת הסחורה לידת היעד אינה סוף התהליך וכאן נכנסות לתמונה חברות עמילות מכס שמעסיקות סוכני מכס מקצועיים שמתווכים בין היבואן או היצואן לבין רשויות המכס בארץ.

תפקידה של חברת עמילות המכס הוא לייצג את הלקוחות מול רשויות המכס וכן לספק פתרונות לוגיסטיים שנכללים ביבוא ויצוא של סחורה כמו אחסון, הובלה, פריקה והעמסה.

החשיבות של חברת עמילות המכס היא בחיסכון בזמן ומשאבים בתהליך השילוח הבינלאומי. החברה מעניקה טיפול במסמכים וברישומים שכרוכים ביבוא וביצוא ואחראית להגישם לנציג המכס.

בנוסף היא אמונה על הדרכת הלקוח בכל הנוגע לסיווג הסחורה ומייעצת בבחירת סוג השילוח. כחלק מתפקידה חברת עמילות מכס מבצעת טיפול בתשלומי מסים ואגרות, ביטוח המטען ושחרור הסחורה מהמכס בארץ.

כדי לבצע את תפקידה נוכחת החברה במסוף הפריקה או ההעמסה של הסחורות תוך ליווי וייעוץ מקצועי של הלקוח לאורך כל התהליך.

מה חשוב לבדוק?

בשוק פועלות לא מעט חברת עמילות מכס, מה שמהווה יתרון משמעותי ביכולת להתמקח על סוג השירותים ועלותם.

מהסיבה הזו חשוב ביותר לבצע סקר שוק מקדים ובמסגרתו לקבל הצעת מחיר מכמה חברות. בנוסף, יש לבחון את הניסיון והמוניטין של החברה תוך בחינת המלצות מלקוחות שלה בעבר ובהווה.

למי ששואל את עצמו למה לעבוד איתנו נדגיש שחברת "יחדיו - שילוח בינלאומי ועמילות מכס בע"מ" היא בעלת ניסיון עשיר בשילוח בינלאומי ומעניקה שירות מקצועי בסטנדרטים בינלאומיים. במבחן העלות מול תועלת תיווכחו בהפחתת עלויות שחרור הסחורה מהמכס וייעול התהליך תוך מתן פתרונות לוגיסטיים טובים ויעילים.

מאמרים קשורים לנושא:

  1. כיצד יש לבחור חברת עמילות מכס מתאימה? (31.2) השילוב בין עלות כוח האדם המקומי, הטכנולוגיה החדשנית ועבודת כפיים...
  2. תפקידיה של חברת עמילות מכס (25.1) תחום השילוח הבינלאומי הוא מורכב וטומן בחובו לא מעט אתגרים...
  3. איך נבחר חברת שילוח ועמילות מכס? (24.9) שירותי עמילות מכס הם למעשה חבילת מעטפת של שירותים שמטרתם...
  4. מדוע לבחור ב”יחדיו” כחברת עמילות המכס שלכם? (20.1) בעידן הגלובלי סחר בינלאומי הוא אחד מאבני היסוד של עולם...

יום רביעי, 13 באפריל 2022

מדדי מחירים בסחר חוץ – לשנת 2021

 

מדד מחירי יצוא הסחורות עלה ב-5.2%, לאחר ירידה של 6.4% בשנת 2020.

מדד מחירי יבוא הסחורות עלה ב-11.0%, לאחר ירידה של 3.4% בשנת 2020.

מדד המחירים של יצוא ענף ייצור מוצרי נפט מזוקק עלה ב-67.2%.

מדד המחירים של יבוא חומרי אנרגיה עלה ב-56.5%.

ברבעון האחרון של שנת 2021

עלייה במדדי המחירים של רוב מרכיבי היבוא.

מדד מחירי יצוא הסחורות (ללא אוניות, מטוסים ויהלומים) עלה בשנת 2021 ב-4.7%. זאת, לאחר שנתיים רצופות של ירידה במדד זה.

בשנת 2021 עלה מדד מחירי יבוא הסחורות (ללא אוניות, מטוסים, יהלומים וחומרי אנרגיה) ב-7.4%. זאת, לאחר שנתיים רצופות של ירידה במדד זה.​

יום ראשון, 10 באפריל 2022

נמל אשדוד: נקלטו חמישה מנופי גשר חצי-אוטומטיים

 

המנופים של חברת ZPCM הסינית, שנרכשו בעלות של כ-208 מיליון שקל, יסייעו בהאצת פעולות הפריקה והטעינה וצפויים להיכנס לעבודה תפעולית מלאה עד חודש ספטמבר הקרוב. נמל אשדוד: חלק מההתחדשות המאסיבית שהנמל מקדם במסגרת ההיערכות לתחרות.

בימים אלה נקלטים בנמל אשדוד חמישה מנופי גשר חצי-אוטומטיים שרכשה החברה בכ-208 מיליון שקל. המנופים, המצוידים בטכנולוגיה מתקדמת שתסייע לתהליך פריקה וטעינה מהיר, יוצבו בטרמינל מכולות חדש אשר הוקם כחלק מההשקעה בחידושו ושדרוגו של רציף 21.

מדובר במנופים מסוג ZENHUA36 מתוצרת חברת ZPMC הסינית, אחת היצרניות המובילות בעולם. המנופים מותאמים לעבודה עם אניות ענק בגודל של עד 24,000 TEU אשר ישמשו את נמל אשדוד לניטול מכולות ומטענים חריגים. גובה כל אחד מהמנופים הוא 140.6 מטר במצב זרוע מורם, ואורך הזרוע הימית של המנוף עומד על 71 מטר. המנופים מותאמים לאניות ברוחב 62 מטר אשר נושאות כ-24 שורות של מכולות.

המנופים מסוגלים להרים מטענים חריגים במשקל כולל של עד 95 טון באמצעות אונקל ייעודי, וכמו כן כל אחד מהמנופים כולל מתקן הרמה מסוג TANDEM המאפשר ניטול של שתי מכולות מלאות באורך 40 רגל עם משקל כולל של 80 טון. בנוסף, המנופים כוללים אפשרות להפעלה מחדר שליטה מרוחק באמצעות מצלמות ומערכות לייזר מתקדמות המותקנות על המנוף, ואפשרות לעבודה חצי-אוטומטית על ידי קבלת פקודות ישירות ממערכת TOS. באופן זה, המנוף מבצע את הפעולות הקשורות למכולות באנייה באמצעות המערכת, תוך כדי פיקוח של מנופאי.
מנופי ZPMC מגיעים לנמל אשדוד. יוצבו ברציף 21 ויחלו בעבודה תפעולית לקראת ספטמבר | צילום: פבל טולצ'ינסקימנופי ZPMC מגיעים לנמל אשדוד. יוצבו ברציף 21 ויחלו בעבודה תפעולית לקראת ספטמבר | צילום: פבל טולצ'ינסקי

המנופים אשר עשו את דרכם מסין בתחילת חודש פברואר, הגיעו כאמור לארץ וצפויים להיכנס לעבודה תפעולית מלאה עד חודש ספטמבר הקרוב.

שיקו ז׳אנה, מנכ״ל חברת נמל אשדוד: ״נמל אשדוד פועל ללא הרף להקלת העומסים שנוצרו כתוצאה ממשבר האספקה הגלובאלי המשבש את פעילות הנמלים המרכזיים בעולם מאז פרוץ הקורונה. מנופי הגשר, לצד מאמצים רבים נוספים, יסייעו לנו לצמצם את התורים התפעוליים ולקדם התנהלות טכנולוגית, מהירה ויעילה יותר״.

פורסם באתר port2port

צילום: פבל טולצ'ינסקי