על פי נתוני חברת Container xChange נראה כי בשל נגיף הקורונה ומספר השיא של ביטולי הפלגות, הופר האיזון של הציוד בנדרש לשם הפלגות אניות מכולה.
תעשיית הספנות מתמודדת עם מחסור חריף במכולות בנמלי אירופה וצפון אמריקה – מצב שאף עלול להחמיר בשבועות הקרובים.
על פי נתונים מאת חברת Container xChange פלטפורמת מיקום מקוון מחדש של מכולות, נראה כי בשל נגיף הקורונה ומספר השיא של ביטולי הפלגות, הופר האיזון של הציוד בנדרש לשם הפלגות אניות מכולה. כעת מקומות האחסון בסין עמוסים לעייפה במכולות, בעוד שציוד העמסה חיוני זה חסר מאד בשאר נמלי העולם.
פלטפורמת Container xChange, שהושקה בשנת 2018, מפרסמת מדד זמינות של מכולות אשר צופה את הביקוש וההיצע בתחום המכולות עבור הנמלים הגדולים. לפי הנתונים בשלושת השבועות הקרובים, בשנחאי יש 47% יותר מכולות בנמל לעומת השבוע המקביל אשתקד, ואילו בנמל המבורג יש 33% פחות מכולות לעומת השבוע המקביל אשתקד. על פי החברה, המצב גרוע עוד יותר במיקומים אמריקאים מרכזיים כמו לוס אנג׳לס ושיקגו.
למרות סימנים ברורים כי נמלי סין שבים בהדרגה לרמת הפעילות הרגילה, מספר המכולות הממתינות להיטען בנמלי סין ממשיך לטפס.
חוסר איזון בציוד במיקום מכולות ריקות הוא בעיה ידועה בענף הספנות אשר עולה למגזר 20 מיליארד דולר מדי שנה – נתון שעשוי להיות גבוה בהרבה בשנת 2020.
פורסם באתר www.port2port.co.il
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה