חברת הנמל מכשירה את רציף 24 בעזרתם העברתם של שני מנופים ושני מדלים לפריקת גרעינים לרציף.
נמל אשדוד מפעיל החל מאתמול (יום ד׳) רציף תפעולי חדש הכולל מנופים ומדלים. הפרויקט ההנדסי המורכב, הכולל את הכשרת רציף 24, מתבצע למעשה במקביל לפרויקט משמעותי אחר הכולל העמקת רציף 21 והתאמתו לקליטת אניות גדולות בחלקו המזרחי ואניות גרעינים בחלקו המערבי. במסגרת העבודות לצורך שדרוג הרציף.
רציף 21 הושבת לצורך שדרוגו, ואניות צובר ומטען כללי יופנו, בין היתר, לרציף 24 החדש לקבלת מענה תפעולי.
מחברת נמל אשדוד נמסר כי ההכנות להכשרת הרציף החדש כוללות העברתם של שני מנופים ושני מדלים לפריקת גרעינים, וכן הוספת ׳דולפין׳, מבנה הנדסי הנמצא במים, ומשמש לצורך הארכת הרציף לטובת קשירת אניות גדולות. כמו כן, בוצעו הסדרי תנועה המתאימים לשילוב תנועת משאיות הנושאות מטען כללי, מכולות וצובר. את הפרויקט מובילות ומבצעות חטיבת לוגיסטיקה, חטיבת תפעול וקצין בטיחות בתעבורה.
מנכ״ל נמל אשדוד, שיקו ז׳נה, הוסיף: ״הכשרת ושדרוג הרציפים הינם חלק מתכנית רחבה לקידום ופיתוח תשתיות הנמל, ובכך לשפר את מתן השירות ללקוחותינו וכן את יכולתו של נמל אשדוד להתחרות מול הנמלים החדשים הנבנים בימים אלה״.
מחברת נמל אשדוד נמסר כי ״על אף ואולי דווקא כעת, בצלו של משבר הקורונה, כאשר נמל אשדוד מהווה עורק חמצן מרכזי לכניסת סחורות וחומרי גלם לטובת המשך תפקוד רציף של המשק הישראלי, מובן הצורך בפרויקט זה״.
רציף 24 בנמל אשדוד. צילום: ירון קליין
פורסם באתר www.port2port.co.il
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה