כל גורם, בארץ ובעולם, שמייצא לחו"ל או מייבא מחו"ל, זקוק לעמילות מכס. מהו בעצם עמיל מכס, ומה הוא גורם חשוב מאד בכל הקשור לשילוח של מטענים לחו"ל?
שילוח ועמילות מכס – הפנים הראשונות שאתם רואים, בדרך לשילוח המטען לחו"ל
כשמייצאים סחורה לחו"ל, זה לא משנה טיבה או גודלה, צריך לעבור שלבי ביורוקרטיה שונים ומגוונים. אנשים שזה לא המקצוע הספציפי שלהם, לא יכולים לדעת מה הם הטפסים הנדרשים עבור כל מוצר שהם שולחים, איפה משלמים, מה משלמים, מה חוקי הביורוקרטיה במדינה אליה נשלחים המטענים – ועוד.
גם אם היבואן שולח שוב ושוב את אותה סחורה, סביר להניח שהוא לא יכול, או לא פנוי להתעסק עם כל הניירת שכרוכה סביב השילוח שלה למדינות אחרות.
החוקים משתנים ממדינה למדינה, ומה שהיבואן מכיר מארצות הברית לא חל על גרמניה, למשל, ואם הוא יעשה טעות במילוי הטפסים או בהצהרות, המטען עלול להיתקע, להתעכב, לצבור קנסות ועוד.
זו בדיוק הסיבה ששילוח ועמילות מכס הם למעשה הגורם המקצועי הראשון, שהיבואן או היצואן רואים לפני שהם שולחים או מקבלים את הסחורה שלהם. התפקיד של שילוח ועמילות מכס הוא לייצר, למלא, להתרוצץ, להבין את החוקים, לכתוב בקשות וליצור עבור היצואן את האפשרות לשלוח את המטען שלו בקלות, במהירות וללא תקלות.
עמילי מכס מכינים את הסחורה לייצוא, אבל מה לגבי היבואנים, מדוע הם זקוקים לשילוח ועמילות מכס?
עמילי מכס הם אלה שמשחררים את הסחורה באופן הכי מהיר ואטרקטיבי עבור היבואן. בהכירם את חוקי המכס על בוריים ואת ההסכמים עם כל המדינות איתם אנו מנהלים קשרי מסחר, יבוא וייצוא, הם יכולים לנהל משא ומתן על גובה המס ולשחרר את הסחורה במהירות וביעילות.
היכן ממוקמים שילוח ועמילות מכס?
בכל מקום בו יש מכס, כמו נמל למשל, תמצאו עמדות של עמילות מכס. בנוסף יש חברות שמתמחות בשילוח ועמילות מכס, והיתרון שלהן הוא שהן יכולות "לסגור" לכם את כל השינוע של המטען שלכם במקום אחד. הניירת, האכסון, השינוע, התובלה וההגעה ליעד בזמן.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה