יום ראשון, 2 באוגוסט 2020

המדריך ליבואן המתחיל מסין

יבוא בינלאומי בקלות וביעילות באמצעות חברה מומחית בתחום

יבוא מסין הוא ללא ספק תחום שרק הולך ומתפתח, אולם, כפי שתלמד במהרה, תהליך יבוא בינלאומי כרוך גם בבירוקרטיה רבה. יש הסכמי סחר ורגולציה, יש פרוצדורות שצריך למלא, יש מכס, יש ניירת, יש חוקים שחלים על כל מוצר בנפרד, ועל כל מדינה בנפרד. מוצרים מסין אכן זולים, מגוונים ואטרקטיביים מאד וניתן להגיע למתח רווחים נאה. אבל יש מספר נקודות שחשוב להתייחס אליהן, לפני שצוללים לעסק המבוסס על יבוא מסין:

 

  1. שאל את עצמך, האם הרווח הסופי מצדיק את כל ההשקעה?

מוצר שאתה קונה בזול, ומוכר יחסית ביוקר, לא תמיד מניב את הרווח לו אתה מצפה בסוף התהליך. ההשקעה שלך היא לא רק בתהליך הייבוא עצמו: כל פעולה של יבוא בינלאומי של מוצר מצריכה פעולת הכנה, בדיקות, אישורים, ניירות ותעודות. כל אלה מהווים חלק ניכר מהזמן שאתה אמור לשקלל בתוצאה הסופית של כדאיות. מומלץ לפיכך לפנות לחברת שילוח בינלאומית, שם תזכה לעזרה והכוונה לגבי שלבי תהליך הייבוא השונים ועלויות. יתכן שבסופו של יום מוצר, שעולה כמה אגורות בסין ופה יכול להימכר בכמה שקלים, בכלל לא משתלם לייבוא עקב עלות מכס גבוהה במיוחד.

 

  1. האם יש לך שיתוף פעולה מתאים לשיווק הסחורה שתייבא מסין?

בתחשיב עלויות הייבוא, חשוב לקחת בחשבון את זמן האחסון והלוגיסטיקה של השינוע והפיזור של המוצרים לחנויות או ללקוחות הקצה. אחסון לאורך זמן של המוצרים שייבאת במחסנים, יכול לעלות יותר מעלות היבוא והשיווק שלהם. לכן, בבואך לבצע יבוא בינלאומי של מוצר, שאל את עצמך, כיצד תשווק את המוצרים והאם יצרת קשרים עם המפיצים והחנויות המתאימים לך ולמוצר שלך.

 

  1. האם המוצר שלך כבר קיים בגרסה זו או אחרת בארץ?

לפעמים, כשמוצר מסוים מצליח, כולם רוצים "לקפוץ על העגלה" ולבצע יבוא מקביל של המוצר. אבל כשהתחרות כל כך חזקה, מחיר המוצר בסופו של דבר לרוב צונח והופך את כל עניין היבוא ללא כדאי, במיוחד אם בזמן הייבוא המוצר עוד היה להיט ומחירו היה גבוה.

עוד מאמרים בנושא…

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה