הפער בין מדד ההובלה העולמי השנה למדד בתקופה זו אשתקד עומד על 173%. סקר שנערך בקרב יבואני חברות קטנות ובינוניות גילה כי 77% מהם הושפעו מקשיים בשרשרת האספקה, וכי 34% מהם העלו את מחיריהם.
העלייה המתמשכת בנפחים המובלים בים שמרה על תעריפי ההובלה גבוהים השבוע, אולם העליות נבלמו לעת עתה, כאשר הפער בין המדד העולמי השנה למדד בתקופה זו אשתקד עומד על 173%.
סקר שנערך לאחרונה בקרב יבואני חברות קטנות ובינוניות המשתמשות בפלטפורמת Freightos.com מצא כי 77% מהם הושפעו מקשיים בשרשרת האספקה, וכי 34% מהם העלו את מחיריהם כתוצאה מכך – אינדיקציה מוקדמת לכך שעלויות הובלה צומחות עשויות בסופו של דבר להתגלגל לצרכנים.
תעריפי ההובלה בין סין לחוף המערבי של ארה״ב עלו ב-2% ועמדו על 4,312 דולר ל-FEU. שיעור זה גבוה ב-183% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. תעריפי ההובלה בין סין והחוף המזרחי של ארה״ב ירדו ב-3% ל -5,766 דולר ל-FEU, והם גבוהים ב-103% מהתעריפים בשבוע שעבר.
על פי הניתוח של פרייטוס, העלייה הבלתי פוסקת בנפחי ההובלה הימית ממשיכה לגרום לצפיפות בנמלים ולעיכובים הפוגעים בענף מאז נובמבר. למרות שישנם סימנים לכך שהמחסור במכולות ריקות מתחיל להראות סימני איזון, סביר להניח שהוא לא ייעלם עד שהביקוש יתפוגג. התפרצות של נגיף הקורונה שהיתה לא מזמן בקרב עובדי נמל לוס אנג׳לס / לונג ביץ׳ עשויה להחמיר את מצב הצפיפות בנמל העמוס לעייפה כבר עכשיו.
העיכובים והצפיפות בנמלים גרמו לחברות ספנות לבטל הפלגות במטרה להתעדכן בלוחות הזמנים המשובשים, וזהו למעשה גורם נוסף ששומר על תעריפי הובלה גבוהים במיוחד.
בסך הכל, שיעורי הנתיבים הגדולים לשעבר באסיה נותרו ללא שינוי לעומת שבוע שעבר אך הם עדיין ברמה גבוהה מאוד השבוע, כאשר מדד ה-FBX העולמי היה גבוה ב-173% לעומת השבוע שעבר.
עלויות הובלה גבוהות כבר מתמחרות כמה עסקים קטנים ובשוליים נמוכים מחוץ לשוק, וקיים חשש גובר כי עלויות אלה עשויות לתרום לאינפלציה.
סקר שנערך לאחרונה בקרב יבואנים קטנים בפלטפורמת Freightos.com מצא כי 77% מהעסקים הללו חוו קשיים בשרשרת האספקה עקב המגיפה בחצי השנה האחרונה. על מנת להתמודד עם השלכות העלויות הגבוהות והמלאים הקטנים יותר, 34% מיבואנים אלה דיווחו כי הם מעלים את מחירי המוצרים, בעוד 26% נוספים אמרו כי עליהם להפחית את שולי הרווח שלהם.
פורסם באתר – www.port2port.co.il
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה