יום שלישי, 13 ביולי 2021

לין לממונה על התחרות: חובתך להתערב בעלויות המושתות היום על היבואנים

נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה אתמול אל הממונה על התחרות ד״ר מיכל הלפרין בדרישה כי תתערב ובדחיפות בזינוק העלויות הנוספות המוטלות על היבואנים בנמלי הים. לין: אין מדובר בהעלאות עונתיות אלא בנסיקה של הוצאות.

עו״ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה אתמול אל הממונה על התחרות ד״ר מיכל הלפרין בדרישה כי תתערב ובדחיפות בזינוק העלויות הנוספות המוטלות על היבואנים בנמלי הים. 

לין מזהיר בפנייתו כי אם הממונה לא תתערב ובדחיפות בנסיקת העלויות המושתות כיום על היבואנים, כלל מחירי המוצרים המיובאים לישראל יאמיר. בסופו של דבר לא יהיה מנוס מלגלגל עלויות נוספות אלה על ציבור הצרכנים בישראל. בפנייתו לין מציין כי חובה עליה להתערב וללא שהיות שכן זהו תפקידה.

לין מדגיש כי אין מדובר בהעלאות עונתיות אלא בנסיקה של הוצאות, פי 5 עד 7 ממה שהיה מקובל, בשלושה מקטעים:

מחירי ההובלה הימית שזו אכן תופעה גלובלית אך מחמירה במיוחד בכל הקשור ביבוא לישראל כתוצאה מהתפקוד החסר של נמלי הים וסירובן של הרבה חברות ספנות לפרוק מטענים בישראל.

חיובים אותם מטילים הנמלים על היבואנים עקב ההשהיות הממושכות בכניסת אניות לנמלים ופירוק המטענים,  כמו אגרות האחסון של המכולות הריקות, חיובי אגרות מעגן, אגרות מינגש במשמרות וכן אגרות עיתוק. חיובים אלה הם חמורים במיוחד, שכן ככל שתפקוד הנמלים יורד וההתמודדות עם קבלת המטענים פוחתת, האגרות המושתות על היבואנים ממריאות.  וטרם נמצא אפילו פתרון הולם לאחסון שפע המכולות הריקות בישראל.

חיובים אותם מטילות חברות ההובלה הימית בגין העומס בנמלים שהם צירוף של היטל דלק חירום ועונת שיא. 

לדברי לין, ״נמלי הים הם מונופול מוחלט בבעלות המדינה המחויב במתן שירותים יעילים לא רק בימי שגרה אלא גם בתקופה של גאות בביקושים. ביעילות שירותים אלה מותנה תפקוד המשק כולו״.

פורסם באתר – www.port2port.co.il 

 

עוד מאמרים בנושא…

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה