העגורן המוגבה. תוספת עוצמה תפעולית לנמל חיפה | צילום: ארז סימון – גיאודרונס
הגבהה של תשעה מטרים והארכת הזרוע בחמישה מטרים | צילום: ארז סימון – גיאודרונס
העגורן המשודרג (בצד ימין). שלושה עגורנים נוספים יעברו שדרוג דומה | צילום: ארז סימון – גיאודרונס
הקודם
הבא
בחודשים האחרונים הוגבה העגורן מתוצרת חברת kocks הגרמנית ב-9 מטרים ובנוסף, הוארכה הזרוע האדומה לבנה שלו בחמישה מטרים.
העגורן מוצב כעת בחלקו הצפוני של מסוף הכרמל ויסייע להעניק שירות מלא לאניות מכולה בעלות קיבולת של 14,000-16,000 TEUs
במהלך סוף השבוע האחרון חדי העין המשקיפים אל נמל חיפה יכלו לחזות במחזה נדיר – עגורן ענק בגובה של כ-100 מטרים נע בשלמותו למיקומו ברציף הכרמל בשיאו של מבצע הגבהה והארכה של עגורן גשר לשינוע מכולות. העגורן מוצב כעת בחלקו הצפוני ביותר של מסוף הכרמל בנמל
בחודשים האחרונים הוגבה העגורן מתוצרת חברת kocks הגרמנית ב-9 מטרים ובנוסף, הוארכה הזרוע האדומה לבנה שלו בחמישה מטרים. במהלך השבוע הקרוב העגורן ייכנס לפעילות מלאה במסוף הכרמל.
מחברת נמל חיפה נמסר כי פעולה דומה תבוצע בשלושה עגורנים נוספים במסוף, כך שבסיום השדרוג, יהיו במסוף הכרמל בסך הכל שישה עגורנים שמתאימים לשינוע מכולות מאניות מכולה ענקיות שרוחבן 21 שורות של מכולות והן נושאות על סיפונן למעלה מ15,000 מכולות (TEU). ארבעת העגורנים המוגבהים יוכלו גם לשרת אניות עם מספר קומות גבוה משמעותית של מכולות על הסיפון. ״העוצמה החדשה הזו למסוף כרמל תאפשר לנמל חיפה להעניק שירות מלא וללא מגבלות לאניות מכולה בעלות קיבולת של 14,000-16,000 TEUs״, נמסר מנמל חיפה.
נזכיר כי בשבוע שעבר הגיעו לישראל על אניית מטען ייעודית שניים מתוך חמישה מנופים חדשים לטיפול במטען כללי שיתווספו ליכולות השינוע בנמל חיפה. המנופים כבר נפרקו ברציף קישון מערב שם גם יפעלו לאחר שעבודות התשתית הנרחבות ברציף יושלמו.
מנדי זלצמן מנכ״ל נמל חיפה ודוד כהן סמנכ״ל התפעול בנמל חיפה: ״נמל חיפה נמצא בעיצומה של התעצמות הכוללת שידרוג ציוד קיים וקליטה של ציוד מתקדם חדש, כאשר במקביל אנחנו ממשיכים בהרחבת הפעילות התפעולית כמענה לביקושים שעלו משמעותית בשנה האחרונה. בתחום המכולות, הגבהת העגורנים היא צעד נוסף במוכנות של נמל חיפה לתחרות מול הטרמינלים החדשים. אנו משוכנעים שהעוצמה של מסוף הכרמל בסיום הפרויקט, לצד היעילות התפעולית הגבוהה בנמל חיפה, לא תיעלם מעיניהם של מקבלי ההחלטות בחברות הספנות הגדולות בעולם״.
פורסם באתר – www.port2port.co.il
צילום: ארז סימון – גיאודרונס
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה