יום רביעי, 11 בספטמבר 2024

שרת התחבורה רגב: ״הסכם ספנות ראשון בין ישראל והודו״

שרת התחבורה חזרה מביקור בהודו ועדכנה כי נפגשה עם ארבעה שרים בהודו: שר התעופה, שר הספנות, שר הכבישים והתשתיות והשר לעניינים עירוניים האחראי על פרויקט המטרו. השרה דיווחה כי נפגש עם מנכ״ל חברת התעופה אייר אינדיה במטרה להחזיר את טיסות החברה לישראל.

שרת התחבורה מירי רגב פרסמה אתמול פוסט בפייסבוק בו כתבה כך: ״מסכמת ביקור משמעותי וחשוב בהודו, שבמהלכו נפגשתי בין היתר עם ארבעה שרים המקבילים לתחומי משרדי; שר התעופה, שר הספנות, שר הכבישים והתשתיות והשר לעניינים עירוניים האחראי על פרויקט המטרו. סיכמנו על המשך והעמקת שיתופי פעולה בין המשרדים ועל הקמת צוותי עבודה משותפים.

״במהלך השיחות החלטנו על קידום הסכם ספנות ראשון בין המדינות, הסכם שיתוף מידע בכל הקשור לשרשרת האספקה בסחר בין לאומי בספנות, שיתוף ידע בתחום בטיחות בדרכים, עידוד חברות הודיות להשתתף במכרזים לפרויקטי תשתית בארץ, שאטלים ימיים ופרויקטים נוספים הקשורים להסעת המונים. כמו כן, נפגשתי עם מנכ״ל חברת התעופה AIR INDIA במטרה להחזיר את הטיסות בין המדינות בהקדם.

״טיסתנו להודו וחזרתנו מהודו לארץ נעשתה דרך בנקוק (משום שאין טיסות ישירות בין הודו לישראל - וזו הייתה אחת ממטרות הביקור; החזרת הטיסות בין הודו לישראל) ניצלתי את חזרתי מבנקוק, למפגש עבודה וסיור מקצועי בחברת BTS, החברה המפעילה את הפרויקט, כמו כן סיירנו בדפו של הפרויקט וניפגשנו עם חברת סימנס ששותפה לפרויקט, לאחר מכן ערכנו סיור ברכבת העילית ה SKY-TRAIN בבנקוק.

אין ספק כי רכבת עילית היא ניצול נכון של המרחב, ועלינו לפעול על מנת לקדם פתרונות להסעת המונים גם באמצעות רכבות עיליות, בוודאי שמצוקת הקרקע בישראל היא אחת המצוקות הקשות ביותר.

חזרנו מביקור עמוס אך חשוב ברמה המקצועית וברמה הדיפלומטית״.