יום ראשון, 27 בפברואר 2022

משלחים לבריטניה משלמים 1,000 דולר יותר למכולה

 

טרום מגיפת הקורונה תעריפי ההובלה מאסיה לצפון אירופה ובריטניה היו זהים אולם כעת המשלחים לבריטניה משלמים פרמיה של 1,000 דולר לפחות לכל מכולת FEU.

33 ק״מ בלבד הם כל מה שמפריד בין הממלכה המאוחדת לשאר אירופה בחלק הצר ביותר של תעלת למאנש, אך לאחר הברקזיט, בשילוב עם הבעיות התפעוליות שהתעוררו עם פרוץ מגיפת הקורונה, מרחק זה עולה כעת למשלחים הבריטיים כמעט 1,000 דולר יותר לכל FEU שלהם שמגיע מאסיה לעומת שכניהם ביבשת.

אם מסתכלים על העבר הקרוב, לפני המגיפה, תעריפי ההובלה לצפון אירופה ולבריטניה היו זהים, אך נתונים חדשים מפלטפורמת השוואת תעריפי הובלה באוקיינוס ​​Xeneta מראים את הפרמיה הענקית שחברות מבריטניה צריכות לשלם, הן עבור חוזים לטווח קצר והן לטווח ארוך.

נכון לאמצע פברואר, תעריפי השוק ל״ספוט״ עולים בממוצע 15,350 דולר כדי להביא מכולה מאסיה לבריטניה, נתון שלא היה מתחת ל-15,000 דולר מאז ספטמבר אשתקד.

יחד עם זאת, אם המכולה שלכם מיועדת לנמל דרומית לתעלת למאנש אתם תחסכו יותר מ-950 דולר למכולה, שכן תעריפי הספוט מאסיה לצפון אירופה מעולם לא עברו את רף 15,000 הדולר ל-FEU .

בשוק התעריפים לטווח הארוך, הפרמיה ליבוא לבריטניה קפצה במידה ניכרת כאשר התעריפים ארוכי הטווח לבריטניה עלו בקרוב ל-2,000 דולר ל-FEU בשנה החדשה, בעוד אלו מאסיה לצפון אירופה עלו רק ב-200 דולר, נתוני Xeneta מראים.

התעריפים עבור חוזים ארוכי טווח שנחתמו בשלושת החודשים האחרונים עומדים על 11,359 דולר ל-FEU מאסיה לבריטניה ו-9,408 דולר למכולות שמגיעות לצפון אירופה.

נציין כי בחודש שעבר, איגוד המטענים הבינלאומי הבריטי (BIFA) שלח מכתב לממשלת בריטניה וביקש ממנה לחקור את מצב התחרות בשוק שילוח המכולות הנוכחי.

פורספ באתר port2port

יום רביעי, 16 בפברואר 2022

נמל אשדוד: אניות נפרקות בחלקו המזרחי של רציף 21

נמל אשדוד האיץ סיום עבודות השדרוג בחלקו המזרחי של רציף 21 באורך שך כ-320 מטר, ומאפשר כעת פריקת אניות כחלק מהתמודדות עם העומס.

יום ראשון, 13 בפברואר 2022

נמל חיפה מעדכן כלפי מעלה את תחזית המטענים לשנת 2022

על פי הערכות מחודשות בנמל חיפה הצפי הוא כי כמות המכולות שתעבור בנמל בפועל בשנת 2022 גבוהה בלמעלה מ-125 אלף מכולות מהתכנון המקורי. בכוונת חברת הנמל לקלוט 50 עובדים נוספים ולהאריך את העסקתם של 40 עובדים זמניים שכבר נקלטו.

יום רביעי, 9 בפברואר 2022

הסכסוך בנמלים: בית הדין לעבודה ישוב ויתכנס באפריל

סגן נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, השופט אילן איטח, הודיע כי ב-10 באפריל יתקיים דיון בהליך המאוחד העיקרי. בית הדין הארצי לעבודה נעתר לבקשת התאחדות התעשיינים ואיגוד לשכות המסחר והוציא צו מניעה נגד סכסוך העבודה שהכריזה ההסתדרות

יום ראשון, 6 בפברואר 2022

מדד פרייטוס: עלייה של 20% בתעריפי ההובלה האווירית מאירופה לאסיה

תעריפי ההובלה הימית בין אסיה והחוף המערבי של ארה״ב ירדו ב-2% ל-$15,218/FEU, וזאת באופן שונה מהמתרחש לפני ראש השנה הסיני. שיעור זה גבוה ב-169% מהתקופה המקבילה אשתקד.

Israel Economic Snapshot

Economic Forecast Summary (December 2021)

Economic activity rebounded strongly in 2021 and GDP is projected to grow robustly by 6.3% in 20214.9% in 2022 and 4% in 2023. The progressing booster vaccination campaign, a gradually recovering labour market and fading uncertainty will support domestic demand. Strong growth of high-tech services exports will continue. The recovery could be slower if the health situation deteriorates again, or the increase in inflation is stronger or more persistent than assumed in the projections. Growth could be stronger if accumulated savings are withdrawn more quickly.

[dflip id="5953" ][/dflip]

 
 

More related articles…

יום רביעי, 2 בפברואר 2022

תעלת סואץ: התייקרות אגרות המעבר נכנס לתוקף

בתחילת ינואר החלה הרשות לצמצם ההנחות שנעו בין 5% ל-10% שנתנה לקווי הספנות המשתמשים בנתיב השיט הבינלאומי. כעת אגרות המעבר מתייקרות ב-6% בממוצע.

The Drivers of Supply Chain Resilience

The pandemic has shown the vitality of supply chain resilience. Dr Yueh explains what trends should be considered going forward in building back supply chains around the world. Banner image: Shutterstock/Travel mania

יום ראשון, 23 בינואר 2022

Jumbo Ge Power

חברת יחדיו – שילוח בינלאומי ועמילות מכס בע"מ ביצעה לאחרונה פרויקט מורכב הכולל בתוכו את כל מרכיבי שרשרת האספקה, מבית הספק במזרח אירופה לבית הלקוח בישראל:

יום שבת, 22 בינואר 2022

Regional trade agreements

Regional trade agreements are evolving – why does it matter?

נשיא התאחדות התעשיינים: ״אסור לתת להסתדרות לשלוט בנמלים״

רון תומר התייחס לסכסוך העבודה בנמלים ואמר כי ״התנהלות הנמלים פוגעת בחברות רבות ועובדים רבים, שאינם פחות חשובים מעובדי הנמלים, ומקום עבודתם תלוי בין היתר ביכולת הנמל לתפקד בצורה תקינה״

יום רביעי, 19 בינואר 2022

נמל אשדוד בתגובה לאיום בשביתה: ״ניצול ציני וחסר תקדים של מצב החירום בו מצויה המדינה״

נמל אשדוד שיגר מכתב חריף להסתדרות במטרה למנוע שביתה אשר תביא לנזקים אדירים ושיתוק המשק. סמנכ״ל משאבים של נמל אשדוד, ירון הדרי: התעלמות מוחלטת מכך שהנמל הוא בבחינת שירות חיוני וקיומי. אבי אדרי בתגובה: לא העובדים הם אלה שביצעו סיבוב פרסה.

ההסתדרות הכריזה: סכסוך עבודה כולל בנמלי חיפה ואשדוד

העילה לסכסוך העבודה מטעם ההסתדרות: כוונה לאפשר לנמלי המפרץ והדרום לפרוק אניות מטען כללי בשטחם.