נמל אשדוד האיץ סיום עבודות השדרוג בחלקו המזרחי של רציף 21 באורך שך כ-320 מטר, ומאפשר כעת פריקת אניות כחלק מהתמודדות עם העומס.
נמל אשדוד האיץ סיום עבודות השדרוג בחלקו המזרחי של רציף 21 באורך שך כ-320 מטר, ומאפשר כעת פריקת אניות כחלק מהתמודדות עם העומס.
על פי הערכות מחודשות בנמל חיפה הצפי הוא כי כמות המכולות שתעבור בנמל בפועל בשנת 2022 גבוהה בלמעלה מ-125 אלף מכולות מהתכנון המקורי. בכוונת חברת הנמל לקלוט 50 עובדים נוספים ולהאריך את העסקתם של 40 עובדים זמניים שכבר נקלטו.
סגן נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, השופט אילן איטח, הודיע כי ב-10 באפריל יתקיים דיון בהליך המאוחד העיקרי. בית הדין הארצי לעבודה נעתר לבקשת התאחדות התעשיינים ואיגוד לשכות המסחר והוציא צו מניעה נגד סכסוך העבודה שהכריזה ההסתדרות
תעריפי ההובלה הימית בין אסיה והחוף המערבי של ארה״ב ירדו ב-2% ל-$15,218/FEU, וזאת באופן שונה מהמתרחש לפני ראש השנה הסיני. שיעור זה גבוה ב-169% מהתקופה המקבילה אשתקד.
Economic activity rebounded strongly in 2021 and GDP is projected to grow robustly by 6.3% in 2021, 4.9% in 2022 and 4% in 2023. The progressing booster vaccination campaign, a gradually recovering labour market and fading uncertainty will support domestic demand. Strong growth of high-tech services exports will continue. The recovery could be slower if the health situation deteriorates again, or the increase in inflation is stronger or more persistent than assumed in the projections. Growth could be stronger if accumulated savings are withdrawn more quickly.
[dflip id="5953" ][/dflip]
בתחילת ינואר החלה הרשות לצמצם ההנחות שנעו בין 5% ל-10% שנתנה לקווי הספנות המשתמשים בנתיב השיט הבינלאומי. כעת אגרות המעבר מתייקרות ב-6% בממוצע.
The pandemic has shown the vitality of supply chain resilience. Dr Yueh explains what trends should be considered going forward in building back supply chains around the world. Banner image: Shutterstock/Travel mania
חברת יחדיו – שילוח בינלאומי ועמילות מכס בע"מ ביצעה לאחרונה פרויקט מורכב הכולל בתוכו את כל מרכיבי שרשרת האספקה, מבית הספק במזרח אירופה לבית הלקוח בישראל:
רון תומר התייחס לסכסוך העבודה בנמלים ואמר כי ״התנהלות הנמלים פוגעת בחברות רבות ועובדים רבים, שאינם פחות חשובים מעובדי הנמלים, ומקום עבודתם תלוי בין היתר ביכולת הנמל לתפקד בצורה תקינה״
נמל אשדוד שיגר מכתב חריף להסתדרות במטרה למנוע שביתה אשר תביא לנזקים אדירים ושיתוק המשק. סמנכ״ל משאבים של נמל אשדוד, ירון הדרי: התעלמות מוחלטת מכך שהנמל הוא בבחינת שירות חיוני וקיומי. אבי אדרי בתגובה: לא העובדים הם אלה שביצעו סיבוב פרסה.
העילה לסכסוך העבודה מטעם ההסתדרות: כוונה לאפשר לנמלי המפרץ והדרום לפרוק אניות מטען כללי בשטחם.
In the wake of uncertainty and tensions in the trading system today, alongside heightened public concerns about globalisation, open trade is under threat.