
שילוח ירוק – התקנים, השיטות וההזדמנות הלוגיסטית החדשה
מבוא
בעולם שבו שיקולים סביבתיים הופכים לחלק בלתי נפרד ממדיניות ממשלות, התייעלות עסקית ומוניטין תאגידי – גם עולם השילוח משנה כיוון. שילוח ירוק, או ליתר דיוק שילוח בעל טביעת פחמן מופחתת, אינו עוד מושג תיאורטי אלא דרישה מעשית. חברות שילוח ויבואנים בישראל מתחילים להבין שלא מדובר רק באחריות אקלימית – אלא ביתרון תחרותי עסקי ממשי.
התקנים הסביבתיים החדשים, ובראשם דירוג ה־CII של ארגון הספנות הבינלאומי, כופים על מפעילי אוניות ואווירונים להקטין את פליטות הפחמן שלהם או לשאת בקנסות ותשלומים נוספים. כל שרשרת האספקה – מהמכל ועד המשאית – מתבקשת לעבור שינוי תפיסתי.
למה שילוח ירוק הפך לדרישה מסחרית בישראל?
בישראל, חברות יצוא ויבוא רבות תלויות בשווקים אירופיים ודרום-אסיאתיים, שם הדרישות הסביבתיות מחמירות משנה לשנה. המגמה ניכרת בעיקר בתחומים הבאים:- יבוא של ציוד רפואי או אלקטרוני ממדינות האיחוד האירופי – דורש הצהרות סביבתיות ותיעוד פליטות
 - משלוחים ללקוחות עסקיים באירופה – כוללים שאלון ESG כחלק מתהליך הרכש
 - דרישה מוגברת מצד משקיעים לעמידה בתקני סביבה גם בתהליכי הלוגיסטיקה
 
כלומר, עבור חברות ישראליות, המעבר ל־שילוח סביבתי הוא לא רק “יפה” – הוא חובה תפעולית במכרזים והזמנות רכש בינלאומיות.
למאמר המלא לחצו כאן
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה