
שילוח רציף למזרח התיכון החדש – האם ישראל הופכת לגשר בין בחריין, האמירויות והעולם?
מבוא
מאז הסכמי אברהם נפתחו נתיבים כלכליים חדשים בין ישראל למדינות ערב, ובעיקר ל־שילוח לאמירויות ול־שילוח לבחריין. הגיאופוליטיקה משתנה, והזירה הלוגיסטית מתחילה להתאים את עצמה למציאות חדשה. חברות שילוח רבות, כולל חברת יחדיו, מתמודדות עם שאלות אסטרטגיות: האם ניתן להקים שילוח רציף בין מדינות המפרץ לישראל ולמערב? מה הם היתרונות, ומהם החסמים?
מפת הסחר החדשה – איך הסכמי אברהם שינו את הכללים
הסכמי אברהם שנחתמו ב־2020 בין ישראל, איחוד האמירויות, בחריין ועוד – חוללו מהפכה גם בתחום הלוגיסטי. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, הסחר עם האמירויות עבר את רף 2.5 מיליארד דולר ב־2024.
נתיבי השילוח הפעילים כוללים קווי ים מדובאי לנמלי חיפה ואשדוד, כולל קווים שמנוהלים על ידי חברות כמו ZIM או MSC. אך המשלוחים אינם רציפים – הם דורשים חיבור בין שחקנים, ומעברי מטען ידניים. משלוח דרך ישראל לאירופה, לעומת זאת, מהווה פתרון אסטרטגי שדורש תיאום מוקפד.
למאמר המלא לחצו כאן
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה